UPDATE: Avocatul Adina Careja, care a reprezentat agenția imobiliară Universal Properties Real Estate, a comunicat ziarului Libertatea despre contractele dintre agenție și proprietari că ”eu nu aveam niciun drept și nicio obligație în aceste relații, care au fost contractuale, între două părți, nu trei!”


La
începutul lunii iulie, Alina N. și soțul ei și-au dat în chirie apartamentul de
două camere din București, prin agenția imobiliară Universal Properties Real
Estate.

Conform
contractului, agenția trebuia să îi informeze când se ocupă apartamentul, să le dea o
copie după contractul de închiriere semnat între agenție și chiriași, precum și
copii după cărțile de identitate ale chiriașilor. Nimic din toate astea nu s-a
întâmplat.

După aproximativ o săptămână de când semnaseră contractul cu agenția, vecinii i-au anunțat că în apartamentul lor de două camere locuiesc nu mai puțin de 9 muncitori care fac gălăgie și care au inundat baia vecinului de dedesubt.

Au
descoperit că cei 9 bărbați locuiau în condiții mizere, pe saltele înghesuite
peste tot prin casă, inclusiv pe balcon, într-un spațiu de doar 40 m².

Saltelele pe care dormeau înghesuiți cei 9 muncitori

Din cauza nerespectării clauzelor contractuale, cei doi proprietari au notificat în
scris agenția că vor să rezilieze contractul. Potrivit corespondenței prin
e-mail cu avocata Adina Careja, reprezentant al Universal Properties
Real Estate, Alina
și soțul ei au cerut: 

  • „eliberarea de către chiriași a spațiului locativ până cel târziu luni, 22.07.2019
  • curățenia și igienizarea apartamentului dupa eliberare
  • plata a 260 de euro din prima mentenanță (închirierea fără informarea proprietarului, expirarea celor 15 zile de grație, deși apartamentul fusese deja închiriat, daune aduse de către chiriașii dvs. apartamentului de la etajul inferior)
  • predarea cheilor apartamentului către mine, proprietar, luni 22.07.2019.”

„M-a luat la sentiment: «Ce fac eu cu oamenii ăia?»”, spune Alina despre un
angajat al agenției care i-a promis totuși telefonic că va elibera apartamentul
și că îi va da banii datorați.
Apoi acesta a revenit spunând că rezilierea contractului și eliberarea
apartamentului nu sunt posibile, întrucât nu au trecut 30 de zile.

După ce s-a scurs mai mult de o lună și jumătate de la
semnarea contractului, Alinei i-a răspuns la telefon o altă angajată, care i-a
transmis că apartamentul e liber și că își poate ridica cheia de la agenție.

Saltelele pe care dormeau înghesuiți cei 9 muncitori

“N-am primit nici un leu”, spune Alina și calculează că pagubele cu care a rămas se ridică la aproximativ 700 de euro, întrucât agenția nu i-a dat banii de chirie pe lunile iulie și august și nu a plătit întreținerea și cheltuielile.

“Mi-au zis: «Trebuie să veniți peste două săptămâni, să
vorbiți cu colega de la contabilitate», apoi se tot eschivau”, spune Alina despre
reprezentanții firmei.

După ce a insistat de
mai multe ori telefonic să primească banii, Alina a făcut plângere la Protecția
Consumatorului, la care nu a primit nici un răspuns, deși termenul
legal de răspuns este de 30 de zile.

Saltelele pe care dormeau înghesuiți cei 9 muncitori

Alina
N. nu este singura păgubită de agenția Universal Properties Real Estate.

Andrei
J., un prieten de-ai ei care locuiește în Danemarca, și-a închiriat în aceeași
perioadă apartamentul prin această agenție. 

Nici el nu a primit banii de chirie pe lunile iulie și august și a rămas, de asemenea, cu datoriile la întreținere și la utilități neplătite. Daunele se ridică la peste 800 de euro.

Contactat
de Libertatea, angajatul agenției care s-a ocupat de apartamentul lui Andrei
J., care s-a recomandat Ciprian Ionuț și care răspunde la numărul de telefon
0743 758 322, a spus: “Au vreo dovadă că nu și-au luat banii? Dacă ar da în
judecată, și-ar primi banii”. 

Avocatul
Adina Careja, reprezentant al Universal Properties Real Estate, care s-a ocupat
de apartamentul Alinei, a spus pentru Libertatea că nu își mai amintește ce s-a
întâmplat în acest caz. A adăugat că ne auzim după ce verifică corespondența cu
Alina N. Avocatul nu a mai răspuns ulterior la telefon.

Universal
Properties Real Estate are pe rol mai multe procese pentru astfel de
înșelătorii.

În
luna septembrie, Judecătoria Sector 3 a hotărât
că agenția Universal Properties Real Estate este obligată să îi plătească
reclamantului Luca Gabriel Mihail contravaloarea chiriilor, întreținerilor și
utilităților pe care agenția nu le onorase în cazul a două apartamente
închiriate, sume de peste 10.000 lei.

Urmărește-ne pe Google News