”Suntem în proces de calcul, compania ia atitudine şi
mi se pare normal să nu fim scoşi vinovaţi. Se va calcula cantitatea de apă
pierdută, manopera, disconfortul pe care l-au resimţit oamenii.
Toate aceste nemulţumiri ne sunt aruncate nouă în
cârcă. Sistemul este format din producere şi distribuţie. Se vor cere
despăgubiri, iar dacă nu va plăti, (n.r. – ELCEN) va fi obligat să plătească”,
a spus directorul Termoenergetica.
”În momentul de faţă avaria este remediată. În ultimii
15 ani nu s-a comandat şi livrat o temperatură mai mare de 110 grade celsius.
Pentru acea zi, comanda a fost de 96-98%.
Este cel mai mare şoc termic pe care sistemul de
livrare a căldurii l-a suportat în ultimii 15 ani, din punct de vedere al
temperaturii şi duratei. Este clar că există legătură de cauzalitate între
creşterea de temperatură şi avaria produsă”, a precizat Burghiu, la o
conferinţă de presă.
Burghiu: Pierderile din rețea nu sunt suportate de populație
El a adăugat că populaţia nu suportă nicio pierdere din sistemul de termoficare în cazul unei avarii, fiind o ”teză falsă” faptul că avaria sau pierderile din reţea sunt recuperate prin umflarea facturilor bucureştenilor.
”Nu se contorizează absolut nimic. Este o teză falsă
că avaria sau pierderile din reţea sunt recuperate prin umflarea facturilor
bucureştenilor”, a afirmat Burghiu.
Acesta a menţionat că, în momentul de faţă, compania
lucrează în mod constant, fiind înlocuiţi 15 kilometri de reţea primară.
”În momentul de faţă suntem la 15 kilometri de reţea
primară înlocuită şi vom ajunge, sper eu, la 20 de kilometri”, a declarat Burghiu.