Cuprins:
Potrivit acestora, întârzierea vine ca urmare a faptului că Tesla schimbă o serie de facilități și caracteristici ale mașinii electrice, pentru a face produsul mai atrăgător, pe măsură ce competiția se intensifică în domeniu.
Site-ul Edmunds.com a scris recent că Tesla a eliminat de pe site-ul său orice referire la lansarea Cybertruck în anul 2022.
Modelul Cybertruck a fost prezentat inițial în 2019, Tesla promițând atunci că va fi lansat la final de 2021.
Apoi, în luna august a anului trecut, producția a fost amânată pentru 2022. Acum site-ul Tesla nu mai prezintă nicio dată.
Dezastru pe bursă
Informațiile au făcut ca acțiunile Tesla să scadă joi pe bursă cu 6,75%.
Constructorii Ford și Rivian au modele de pickup care sunt programate să intre în producție în acest an.
Ford are deja peste 150.000 de precomenzi pentru modelul F-150 Lightning, iar capitalizarea companiei a depășit ieri 100 de miliarde de dolari.
Tesla are însă o valoare bursieră mult mai mare, de 1.035 de miliarde de dolari.
„Coșmarul” lui Elon Musk
Elon Musk, directorul executiv al Tesla, a anunțat că va prezenta noi informații despre Cybertruck în data de 26 ianuarie, la momentul prezentării rezultatelor financiare.
În noiembrie, acesta scria pe Twitter, la întrebarea unui fan despre Cybertruck, că lanțurile de aprovizionare sunt un „coșmar”.
Anul 2021 a fost marcat de o criză acută de cipuri, însă Tesla a reușit chiar și așa să își crească producția.
Tesla are însă mult mai multe comenzi decât poate produce.
Modelul Cybertruck va fi produs la noua fabrică din Austin, Texas, a Tesla. Aceasta este așteptată să înceapă producția în curând. Primele mașini produse vor fi însă Model Y.
General Motors a prezentat, la rândul său, modelul de camionetă Chevrolet Silverado.
Competiție intensă
Principalii competitori ai Tesla în domeniul mașinilor electrice sunt grupurile chineze BYD, Xpeng, Nio, Li Auto, GAC Aion, Hozon/Neta, Ora, Zeekr, WM Motors și Leap Motors.
Zeekr este un brand deținut de grupul Geely, iar Ora este o marcă a constructorului Great Wall.
Concomitent, grupurile europene Volkswagen, Renault și Stellantis au propriile modele pe piață.