Acesta a fost realizat de către FEMA – Federația Europeană a Asociațiilor de Motocicliști.
Asociația a vrut să vadă cine ajunge primul pe un traseu de 8 kilometri din Capitală, între Mall Plazza România și intersecția dintre bulevardul Ștefan cel Mare și Tunari.
Au fost comparate un scuter, o bicicleta, o un autoturism și transportul public.
”Scuterul a ajuns primul la destinație, în doar 17 minute. Autoturismul a întâmpinat probleme în trafic încă din primul kilometru, motiv pentru care, în prima jumătate a traseului, a fost întrecut de bicicletă. A recuperat apoi, însă bicicleta a ajuns a doua (26 minute), pentru că nu a avut nevoie de loc de parcare.
Autoturismul a pierdut tot avansul câștigat în trafic în căutarea unui loc de parcare și a ajuns al treilea (33 minute). Cu transportul public s-a ajuns cel mai greu – în 50 de minute”, se arată într-un comunicat emis de Asociația pentru Dezvoltarea Națională a Motociclismului.
Reluarea testului la deschiderea școlilor a adăugat noi întârzieri
”Deplasarea pe 2 roți este soluția într-un București sufocat de trafic. Motorizarea, evident, ajută, pentru că un scuter sau o motocicletă ajung mai rapid la destinație decât o bicicletă. Indiferent de confortul pe care ni-l oferă mașina personală, nu putem ignora prețul plătit – timp pierdut blocat în trafic sau în căutarea unui loc de parcare.
Transportul public are încă o structură insuficient dezvoltată pentru a reprezenta o variantă viabilă pentru un transport rapid în oraș pe orice rută ar fi nevoie.
De menționat ar mai fi că acest test a fost realizat înainte de începerea școlilor. Reluarea sa parțială în Octobrie arată că scuterul ajunge în 19 minute în timp ce autoturismul ajunge în 50 minute”, a declarat Răzvan Pavel președintele asociației motoADN.
Cel mai congestionat oraș din Europa
Asociația arată că Bucureștiul a ajuns la un nivel de congestie de 41%, plasându-se pe locul 8 în clasamentul celor mai afectate orașe din lume, la nivelul Europei ocupând ultimul loc, fiind cel mai aglomerat oraș de pe Bătrânul Continent.