The Air Current, care a raportat primul știrea, a declarat că Boeing a găsit probleme cu una dintre piese pe trei dintre aeronavele sale de testare, relatează Business Insider.

„În timpul întreținerii programate, am identificat o componentă care nu a funcționat conform proiectului”, a declarat Boeing într-o declarație împărtășită cu Business Insider. 

„Echipa noastră înlocuiește piesa și va relua testele de zbor atunci când va fi gata”.

Acesta a adăugat că fiecare motor include două dintre componentele personalizate, astfel încât să existe redundanță.

Descoperirea adaugă și mai multe dificultăți pentru producătorul de avioane aflat în dificultate, care se luptă să recâștige încrederea clienților după explozia unui panou de cabină în timpul unui zbor al Alaska Airlines cu o aeronavă 737 Max, în ianuarie.

Kelly Ortberg, care a devenit CEO al Boeing la începutul acestei luni, a primit laude din partea șefilor companiilor aeriene când și-a semnalat intenția de a îmbunătăți controlul calității în fabricile de producție.

Obținerea certificării, o mare provocare

Dar acum are o altă provocare în obținerea certificării pentru 777X – care este deja cu ani în urmă.

Nu este clar dacă pauza în testele de zbor va cauza întârzieri suplimentare. Boeing a declarat că informează pe deplin Administrația Federală a Aviației cu privire la această problemă și că a împărtășit informații cu clienții săi.

Testele de zbor pentru aeronava 777X a început luna trecută. Această aeronavă este o versiune modernizată a celui mai bine vândut avion widebody, care va fi mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și va oferi un confort sporit pasagerilor.

Boeing a primit 481 de comenzi pentru acest avion de la peste zece companii aeriene, inclusiv British Airways, Emirates și Qatar Airways. Acesta concurează cu Airbus A350.

Constructorul de avioane spera inițial ca aeronava de mare capacitate să intre în serviciu în 2020, dar ulterior și-a ajustat obiectivul la 2025. Unii șefi de companii aeriene, precum Tim Clark de la Emirates, au sugerat anterior că 2026 este mai probabil.

Panou pierdut în timpul zborului

La începutul lunii ianuarie 2024, avionul Boeing 737 Max 9 al companiei Alaska Airlines, cu 177 de persoane la bord, s-a întors la sol după 35 de minute de la decolare pentru că a pierdut în aer o parte a fuzelajului.

Aeronava, care decolase din orașul Portland, din statul american Oregon, și se îndrepta spre California, a rămas fără o secțiune exterioară, inclusiv un geam.

Agenția Federală a Aviației din SUA a anunțat că avionul „s-a întors în siguranță (…) după ce echipajul a raportat o problemă de presurizare”.

FOTO: Hepta

Urmărește-ne pe Google News