Chiar dacă, statistic, întreruperile de curent sunt mai rare, totuşi, la noi în ţară au loc de câteva ori mai multe decât în alte state din Europa. Problema este că fluctuaţiile de tensiune pot duce la defectarea aparaturii electrice şi electrocasnice. Dacă eşti într-o astfel de situaţie, ai şansa să îţi recuperezi paguba adresându-te furnizorului tău de electricitate. Iată care sunt paşii de urmat:
– Vei depune mai întâi o sesizare scrisă (în maximum 5 zile de la data incidentului), în care vei da informaţii detaliate privind genul aparatului avariat, condiţiile în care a avut loc incidentul şi tipul defecţiunii. Această sesizare va trebui însoţită de actele aparatului, din care să rezulte că eşti proprietarul acestuia.
– După această sesizare, furnizorul va face cercetări proprii pentru a stabili dacă incidentul a avut loc din vina lui. Evident, aceste costuri sunt suportate de firma de electricitate. În cazul în care specialiştii vor stabili că există o legătură între stricarea aparatului şi întreruperea de curent, poţi duce obiectul defect la reparat. După ce se efectuează reparaţia, cu factura respectivă vei merge la furnizorul de energie pentru a-ţi primi banii.
– Există şi situaţii în care aparatul nu mai poate fi reparat. În acest caz, furnizorul va achita contravaloarea acestuia la un preţ în care se includ vechimea, gradul de uzură sau reparaţiile suferite până atunci.
Apelează la Protecţia Consumatorilor
- Dacă în termen de 30 de zile nu vei fi despăgubit, pe lângă suma datorată, furnizorul va plăti penalităţi pentru fiecare zi de întârziere.
- Pentru siguranţă, depune o reclamaţie şi la Protecţia Consumatorilor.
- Dacă nici aşa nu vei fi despăgubit, poţi să dai în judecată furnizorul de energie electrică.
Atenţie
Dacă se constată că aparatului a fost instalat în mod defectuos de către proprietar sau instalaţia electrică a locuinţei nu corespunde parametrilor necesari pentru consum, nu se vor acorda despăgubiri.