• Proprietarul unei maşini mai vechi de zece ani are la dispoziţie zece zile să obţină certificatele de distrugere, de radiere şi tichetul valoric pe baza căruia să-şi achiziţioneze cu reducere o maşină nouă.
  • După ce primeşte tichetele de la Administraţia Fondului de Mediu, REMAT-ul trebuie să le distribuie în 30 de zile. Din momentul în care primeşte tichetul, beneficiarul programului Rabla are timp 45 de zile să-l depună la dealerul auto de unde vrea să-şi cumpere automobilul nou.
  • Apoi, dealerul trebuie să furnizeze maşina în 90 de zile.
  • Termenul-limită până la care acest “circuit” trebuie să se încheie este 20 noiembrie, în condiţiile în care tichetele valorice obţinute la casare se vor distribui doar după 15 mai.

Prima de casare va fi, anul acesta, de 6.500 de lei. Se va mai acorda un eco-bonus, de 500 de lei, la achiziţionarea unuia din următoarele tipuri de maşini: cu normă de poluare Euro 6, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km sau care are un sistem de propulsie hibrid. Chiar dacă automobilul îndeplineşte toate cele trei condiţii, bonusul maxim nu va depăşi suma de 1.000 de lei.

Înmatriculările de maşini au scăzut cu 26 la sută

Apetitul românilor pentru maşini noi a scăzut, în ultima perioadă, de la lună la lună. Una dintre explicaţii ar putea fi legată tocmai de faptul că mulţi aşteaptă demararea programului Rabla. Statisticile Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare Vehicule arată că înmatriculările de vehicule noi au scăzut în martie cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Motorul de Logan, adaptat pentru Smartul de la Mercedes

Românii de la Renault Technologie Roumanie (RTR) vor să adapteze motorul Loganului pentru a putea fi echipate şi modelele Smart din gama Mercedes. “Executăm anumite lucrări pentru Daimler (n. red.- care deţine marca Mercedes- Benz) şi există un parteneriat. Motorul H4 produs la Piteşti va fi folosit şi de Daimler şi va fi exportat de uzina din România”, a declarat Sorin Buşe, directorul general RTR.

Psiholog irlandez: Şoferii români sunt foarte nervoşi

Agresivitatea românilor la volan, în mod special a bucureştenilor, a trecut de la legendă la… aproape brand naţional! De acest lucru s-a convins şi un psiholog irlandez, care a venit în Bucureşti să studieze comportamentul şoferilor. David Lyle (foto) susţine că românii sunt foarte nervoşi la volan şi pune asta pe seama “sângelui latin”. Irlandezul a mai observat că foarte mulţi şoferi sunt singuri în maşină şi a explicat că acesta ar putea fi unul din cauzele producerii ambuteiajelor. “Dacă românii s-ar organiza şi s-ar strânge mai mulţi pentru a merge la serviciu cu maşina unui coleg, traficul ar fi mult mai degajat”, a spus acesta.

 
 

Urmărește-ne pe Google News