„ANCOM, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), a informat printr-o scrisoare oficială, încă din luna august, marile platforme despre obligaţiile ce le revin odată cu demararea procesului electoral […] AEP a transmis notificări către platforma TikTok, semnalând diverse nereguli legate de conţinutul ilegal distribuit şi solicitând acesteia luarea măsurilor necesare pentru desfăşurarea în condiţii legale a campaniei electorale din România, însă TikTok nu a acţionat cu celeritate la solicitarea autorităţii române”, a precizat ANCOM, potrivit Agerpres.
Astfel de solicitări au fost transmise şi către alte platforme digitale, iar situaţia a fost adusă în atenţia Comisiei Europene de mai multe ori, a precizat autoritatea de reglementare.
Întrebaţi cine se ocupă în România de supravegherea marilor platforme digitale, reprezentanţii ANCOM au spus că TikTok, Facebook, Instagram, YouTube și Google, aceasta se află doar în competenţa Comisiei Europene.
Călin Georgescu a câștigat primul tur la prezidențiale promovându-se pe TikTok
Primul tur al alegerilor prezidențiale din România s-a terminat cu victoria neașteptată a lui Călin Georgescu, un candidat care și-a făcut campanie pe TikTok, cu videouri care au milioane de afișări fiecare.
Inițial, Marcel Ciolacu era pe primul loc în sondaje, iar duminică seară, 24 noiembrie, exit-poll-urile l-au confirmat câștigător.
Peste noapte însă, după numărarea oficială a voturilor, lucrurile au luat o întorsătură neașteptată. Luni dimineață, 25 noiembrie, Marcel Ciolacu a căzut oficial pe locul al treilea, după Călin Georgescu și Elena Lasconi.
Potrivit rezultatelor oficiale finale din turul I al alegerilor prezidențiale, Călin Georgescu a primit 2,12 milioane de voturi, adică 22,94 la sută dintre voturi. El a fost urmat de Elena Lasconi (USR), cu 1,772 milioane de voturi (19,18%), Marcel Ciolacu (PSD), cu 1,769 milioane de voturi (19,15%), George Simion (AUR), cu 1,281 milioane de voturi (13,86%) și Nicolae Ciucă (PNL), cu 811.952 de voturi (8,79%).