„Prin valorificarea tehnologiei avansate și colaborarea cu experți, ne menținem angajamentul de a crea un mediu demn de încredere pentru comunitatea noastră”, arată rețeaua socială chineză.
„Ca atare, între septembrie și această lună am eliminat
- peste 66.000 de conturi false
- peste 7.000.000 de like-uri false
- peste 10.000.000 de urmăritori falși
De asemenea, am prevenit 40.000.000 de like-uri false și am blocat crearea a peste 216.000 de conturi spam”, potrivit TikTok.
Spre comparație, TikTok are în țara noastră 9 milioane de utilizatori, iar la nivel mondial are 1,5 miliarde de utilizatori.
Societatea nu spune însă câți dintre followerii falși erau ai lui Călin Georgescu sau ai conturilor false care l-au promovat. Nu spune nici când a făcut eliminările.
Un cont al lui Călin Georgescu a fost blocat zilele trecute.
„Nu am găsit nicio dovadă care să confirme afirmația privind 5.000 de conturi false”
Spune însă că nu a identificat conturi false care să fi manipulat opinia pe rețea în favoarea lui Georgescu.
„Nu am găsit nicio dovadă care să confirme afirmația privind 5.000 de conturi false, dar suntem dispuși să investigăm acest lucru”
TikTok
ANCOM vrea interzicerea temporară a TikTok
Afirmațiile vin în contextul în care vicepreședintele ANCOM Pavel Popescu a cerut suspendarea temporară a TikTok în România, până la terminarea investigațiilor privind alegerile.
O serie de tiktokeri au recunoscut zilele trecute că au fost plătiți pentru a face campanie pentru candidatul independent cu viziuni de extremă dreaptă, însă acesta a declarat oficial că nu a avut cheltuieli cu campania.
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), cât și Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) și ANCOM – reglementatorul pieței de telecomunicații, au cerut Comisiei Europene să investigheze TikTok din cauza comportamentului companiei în timpul campaniei electorale.
ANCOM și AEP acuză TikTok că a ignorat solicitările autorităților române. AEP a cerut Fiscului să găsească sursa banilor plătiți influencerilor de pe platforma socială.
Compania spune că a răspuns în timp util
TikTok spune însă că acestea au fost „tratate în timp util”.
TikTok contrazice însă cele două instituții și spune că a luat măsuri.
„Am primit trei solicitări oficiale din partea autorităților române până în prezent, toate au fost tratate în timp util. O plângere din 21 noiembrie a semnalat o serie de videoclipuri care ar fi încălcat o lege care impune candidaților/campaniei să includă un identificator în materialele electorale pentru a ajuta organismele electorale să urmărească cheltuielile electorale. Am luat măsuri în termen de 24 de ore, dincolo de ceea ce era prevăzut de lege”, conform TikTok.
Compania spune că și pe alte platforme, respectiv Facebook, Instagram, X și YouTube, se află videoclipuri ce nu conțin codul de identificare.
Călin Georgescu răspândește conspirații și informații false, este fan Vladimir Putin și îi omagiază pe foștii lideri legionari.
Publicitatea nemarcată
Rețeaua socială mai spune și că elimină publicitatea nemarcată, dar că nu a primit nicio solicitare.
„De asemenea, eliminăm conținutul care constituie publicitate nemarcată pe baza unor cereri bazate pe dovezi sau informații credibile obținute de autoritățile de reglementare competente. Până în prezent, nu am primit nicio astfel de solicitare”, susține compania.