Cuprins:
TikTok a închis mii de conturi din România în ultimele luni
În cadrul audierii, TikTok a prezentat măsurile luate pentru combaterea dezinformării în contextul alegerilor din România. Brie Pegum, Global Head of Product for Authenticity & Transparency la TikTok, a oferit detalii despre acțiunile platformei.
Conform declarațiilor reprezentanților TikTok, din septembrie până în prezent, rețeaua de socializare a închis 66.000 de conturi false legate de procesul electoral din România. Săptămâna trecută, a fost destructurată o rețea de 78 de conturi care țintea publicul român.
Reprezentanții TikTok, citatați de Politico, au dezvăluit că au eliminat două campanii care vizau alegătorii români și o campanie cunoscută anterior, legată de postul de știri Sputnik, susținut de Kremlin, care reapăruse pe platformă.
„Rețelele au fost «foarte, foarte mici» lansate în afara României, care vizează un public românesc”, a precizat Brie Pegum.
În septembrie, TikTok a perturbat o altă rețea de 22 de conturi care urmăreau să răspândească dezinformare în România.
Campania Sputnik și măsurile luate
TikTok a eliminat o campanie a Sputnik care includea 11 conturi cu aproape 140.000 de urmăritori. Compania a menționat că această acțiune face parte din cercetările obișnuite și nu este neapărat legată de România.
Sputnik a fost interzis pe platformă din cauza încercărilor de interferență, dar se creează în mod regulat conturi noi.
TikTok neagă favorizarea lui Călin Georgescu
Reprezentanții TikTok au negat acuzațiile că l-ar fi favorizat pe candidatul Călin Georgescu în primul tur al alegerilor prezidențiale. Ei au subliniat că toți candidații au fost tratați în mod egal, fără diferențiere între independenți și cei aparținând unui partid.
„În general, am lucrat neîntrerupt pentru a încerca să evităm dezinformarea și să coordonăm un comportament autentic”, a mai declarat Brie Pegum.
Măsuri de moderare și transparență
TikTok a prezentat detalii despre echipa sa de moderare. Platforma are peste 6.000 de moderatori de conținut în limbile Uniunii Europene, dintre care 95 se ocupă de conținuturile în limba română.
Algoritmul TikTok pentru afișarea conținutului «răspunde semnalelor activității» utilizatorilor, favorizând apariția conținuturilor pe care aceștia le vizualizează mai mult.
Reacții și investigații în curs
Răspunsurile oferite de TikTok nu au convins pe deplin eurodeputații prezenți la dezbatere. Comisia Parlamentului European analizează posibilitatea de a transmite întrebări suplimentare în scris către platformă.
Autoritățile române au solicitat Comisiei Europene să investigheze dacă TikTok respectă legislația UE privind rețelele sociale. Această lege prevede că companiile trebuie să evalueze și să atenueze riscurile la adresa integrității alegerilor.
Comisia Europeană a trimis deja întrebări către TikTok ca parte a unei anchete în curs privind politicile de moderare a conținutului. Un răspuns este așteptat până la jumătatea lunii decembrie.
Cercetătorii și autoritățile de reglementare își mențin suspiciunile cu privire la posibila implicare a rețelelor de conturi false sau a influencerilor plătiți în promovarea mesajelor lui Călin Georgescu pe platformă.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro