Intrate în posesia IGSU, unele dintre ele prin intermediul fundației SMURD, TIR-urile folosite ca soluție de urgență pentru suplimentarea secțiilor ATI în România au avut mai multe probleme și până la tragedia de luni seara. Trei pacienți conectați la oxigen au murit luni, în TIR-ul SMURD de lângă Spitalul Victor Babeș, în urma unor evenimente care s-au succedat rapid.
Potrivit unui comunicat al Departamentului pentru Situații de Urgență, s-a pornit de la o cădere de curent, apoi au urmat defecțiuni la ventilatoarele la care erau conectați pacienții și s-a continuat, susține DSU, cu refuzul delegatului firmei care asigură mentenanța ventilatoarelor să intre să le repare. Lipsiți de oxigen, bolnavii COVID au decedat, în ciuda încercării medicilor de a-i ventila manual.
Aceste TIR-uri vopsite în roșu au devenit o prezență familiară lângă mai multe spitale românești în anul COVID. Însă anumite orașe au încetat să le utilizeze, după ce s-au stricat, indiferent în curtea cărui spital au fost puse. Timișoara este un exemplu.
TIR-urile sunt asamblate pentru folosință medicală în fabrica Optima Technic din Turcia.
Pe site-ul firmei din Ankara, la secțiunea de „trailere COVID mobile de Terapie Intensivă”, apar TIR-urile folosite în România, inclusiv fotografii din interiorul lor, cu președintele Klaus Iohannis, însoțit de șeful DSU Raed Arafat.
În afară de România, alte țări unde apar trailere cu folosință de clinică mobilă produse de firma turcească sunt Ucraina, Mauritania, Kârgâzstan și Libia.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro