Renault a anunțat că toate modelele sale și ale mărcii Dacia vor avea viteza limitată la 180 de kilometri pe oră, măsura fiind acompaniată și de prezența unor echipamente suplimentare de siguranță, programate să prevină accidentele.
Trei sisteme noi de siguranță
Sistemele respective sunt separate în trei segmente.
Primul este numit „Detect‟ (Detectare – n.r.), iar acesta analizează comportamentul de condus al șoferului folosind senzorii automobilului.
Renault va introduce și un „Safety Coach‟ (Antrenor de siguranță – n.r.) în sistemul său de infotainment. Acesta va procesa datele de trafic pentru a informa șoferul despre potențialele riscuri. Sistemul va furniza și atenționări atunci când se trece prin zone predispuse la accidente.
Un alt sistem va prelua controlul autonom al mașinii în cazuri de accident, spre exemplu, dacă șoferul nu a luat o curbă, încetinind mașina până când șoferul poate prelua din nou controlul.
Mașinile Renault și Dacia vor avea limitator de viteză la 180 de kilometri pe oră, însă același lucru nu se va aplica și la brandul Alpine, sub care Renault vinde mașini sport.
Modelul Megane-E, care va fi introdus anul viitor, va fi primul cu limitator de viteză.
„Accesul pompierilor” și „codul de salvare”
Renault a proiectat și sisteme în caz de accidente. Primul este „accesul pompierilor‟. Acesta permite accesul la baterie, care este de multe ori cauza incendiilor.
Renault spune că sistemul reduce timpul de răspuns de la aproape două ore la doar câteva minute. Deja este instalat pe vehiculele sale electrice, iar în curând va apărea și pe modelele hibride.
Un alt sistem este „codul de salvare‟. Acesta va permite pompierilor să știe dinainte care este structura mașinii, ce și unde să taie în caz de descarcerare. Conform Renault, timpul de salvare poate fi redus cu 15 minute pe fiecare pasager.
Ținte de mediu
Pe lângă sistemele de siguranță, Renault a prezentat din nou țintele sale de mediu.
Compania vrea ca până în 2025 un procent de 65% din vânzările sale din Europa să fie mașini electrice. Procentul urmează să crească la 90% în 2030.
Până în 2040, Renault țintește să devină neutră din punct de vedere al carbonului în Europa.
Până în 2050, aceeași țintă urmează să fie atinsă la nivel global.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!