Ciocolata în formă de piramidă, făcută cu miere și cremă de migdale, se vinde în peste 100 de țări. Măsura de a muta o parte din producție a fost luată, explică gigantul american Mondelez, care deține Toblerone, pentru a „răspunde cererii tot mai ridicate la nivel mondial” și pentru a-și mări producția.
Mondelez a precizat că imaginea muntelui de 4.478 de metri va fi înlocuită cu un vârf montan generic, din cauza regulilor stricte de marketing elvețiene.
Compania a precizat că ambalajul va include „un logo Toblerone distinctiv, inspirat de povestea Toblerone” și semnătura fondatorului, Theodor Tobler.
„Din motive legale, modificările pe care le facem producției noastre înseamnă că trebuie să ne adaptăm ambalajele pentru a se conforma legislației elvețiene”, a transmis un purtător de cuvânt al firmei Mondelez, pentru CNN.
Conform unei legi elvețiene adoptate în 2017, simbolurile naționale nu pot fi folosite pentru a promova produsele pe bază de lapte care nu sunt fabricate exclusiv în Elveția. Pentru alte produse alimentare crude, pragul este de cel puțin 80%.
Toblerone a ieșit prima dată pe piață în 1908, în Berna, capitala Elveției, dar abia în 1970 a apărut pe ambalajul ei imaginea muntelui Matterhorn, ursul și vulturul bernez.