Cuprins:
Justin Erbacci, directorul general al ACI World, a declarat: „Suntem foarte bucuroși să vedem că traficul s-a întors și anticipăm o creștere semnificativă în viitor, chiar și în fața unor provocări actuale.”
Top 10 cele mai aglomerate aeroporturi
Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport rămâne cel mai aglomerat aeroport din lume, păstrându-și poziția de lider pentru 26 din ultimii 27 de ani. Aeroportul a înregistrat 108,1 milioane de pasageri în 2024, o creștere de 3,3% față de anul precedent.
Dubai International Airport ocupă locul doi pentru al doilea an consecutiv, cu 92,3 milioane de pasageri, în creștere cu 6,1% față de 2023.
Dallas Fort Worth International Airport se află pe locul trei, cu o creștere impresionantă de 17% față de nivelurile din 2019 și 7,4% față de 2023, ajungând la 87,8 milioane de pasageri.
Topul este completat de Tokyo Haneda, London Heathrow, Denver, Istanbul, Chicago O’Hare, New Delhi și Shanghai Pudong.
Creștere semnificativă în piețele emergente
Deși Atlanta își menține poziția de lider, creșterea cea mai semnificativă este așteptată în alte regiuni. Erbacci a explicat: „Veți continua să vedeți o creștere mai semnificativă în Asia Pacific, India, China, regiunile Americii Latine și, într-o oarecare măsură, Africa. Vom vedea o creștere mai puțin proeminentă, dar totuși o creștere, în țările dezvoltate din America de Nord și Europa.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_65ad15c5288751eaa3723119f8b893c2.webp)
Shanghai Pudong International Airport a înregistrat cea mai mare creștere în clasament, urcând de pe locul 21 în 2023 pe locul 10 în 2024, cu o creștere impresionantă a traficului de 41%.
Provocări și perspective
În ciuda revenirii traficului aerian, industria s-a confruntat cu diverse provocări în 2024, inclusiv incertitudine economică, tensiuni geopolitice și întârzieri în producția de aeronave. Cu toate acestea, perspectivele rămân pozitive. Erbacci a subliniat: „Cred că vedem reziliența continuă a călătoriilor cu pasageri, chiar și în fața unor perturbări globale majore.”
ACI World anticipează că numărul de pasageri se va dubla până în 2045, deși monitorizează îndeaproape evoluțiile globale care ar putea afecta această prognoză.
Detalii despre top 10 aeroporturi
- Hartsfield-Jackson Atlanta (ATL): 108,1 milioane pasageri;
- Dubai (DBX): 92,3 milioane pasageri;
- Dallas Fort Worth (DFW): 87,8 milioane pasageri;
- Tokyo Haneda (HND): 85,9 milioane pasageri;
- London Heathrow (LHR): 83,9 milioane pasageri;
- Denver (DEN): 82,4 milioane pasageri;
- Istanbul (IST): 80,1 milioane pasageri;
- Chicago O’Hare (ORD): 80 milioane pasageri;
- New Delhi (DEL): 77,8 milioane pasageri;
- Shanghai Pudong (PVG): 76,8 milioane pasageri.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_166f5653a5d5cdb3930d970e286e2822.jpg)
Aceste cifre reflectă creșteri semnificative față de anul precedent, cu Shanghai Pudong înregistrând cea mai mare creștere procentuală. Creșterea traficului în aeroporturi precum Istanbul și New Delhi a fost atribuită expansiunii companiilor aeriene, dezvoltării infrastructurii și îmbunătățirii conectivității globale. În cazul Shanghai Pudong, creșterea substanțială a fost determinată de politici de vize extinse, reluarea și extinderea zborurilor internaționale, îmbunătățiri operaționale și recuperarea regiunii Asia-Pacific, în special a Chinei.
Deși se așteaptă ca Atlanta să-și mențină poziția de lider în viitorul apropiat, creșterea cea mai semnificativă este anticipată în piețele emergente. Erbacci a subliniat importanța monitorizării continue a evoluțiilor globale: „Evident, dacă incertitudinea și tarifele continuă… ar putea afecta creșterea pe care o proiectăm în prezent.”
În ciuda provocărilor potențiale, industria aeronautică rămâne optimistă cu privire la perspectivele de creștere pe termen lung, anticipând o dublare a traficului până în 2045.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a6c27347f79b548bc1f86e5b078cda6b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1cf584b171257ae6b33fd5aaf1f03344.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_e9161f69c8d87aa4bc599e300eb0177c.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_985ef621127c400a6c57461a55238154.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_a9ce2846f71c85f4cf22d7421203b190.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_e5c5673320c680dcfaed0042405aa7de.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_c4001483b33a5577f4b42df35f99b4ef.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_79d6a0b35fcf797f5a3e5694daa917e6.jpg)