Iată mai jos care sunt cele mai noi top 5 joburi la mare căutare în România.
1. Media analyst
Un analist media cercetează cifrelor de audienţă pe piaţa media. Printe responsabilităţile sale se numără selectarea metodelor de cercetare adecvate pentru cercetare, proiectarea şi utilizarea instrumentelor calitative şi cantitative de cercetare, cum ar fi chestionare, focus grupuri, citirea comunicatelor de presă sau analiză rezultatelor de cercetare, folosind o varietate de instrumente numerice şi de IT.
2. Editor online
Conţinutul editorial al site-urilor de presă şi nu numai este în continuă schimbare, în funcţie de dezvoltarea tehnologiilor pe piaţa media. Tocmai de aceea este nevoie de editorit care să îmbogăţească acest conţinut. Jurnalismul online presupune, în mare, aproximativ aceleaşi atribuţii precum cele din presa tipărită.
3. Social Media specialist
Un specialist social media trebuie să fie responsabil pentru tot ce ţine de promovarea în site-urile de socializare, precum Facebook, Twitter, sau alte produse din online (bloguri, site-uri publicitare).
4. Specialist SEO
Concret, un Specialist SEO oferă servicii de SEO (Search Engine Optimization) şi linkbuilding, având în vedere îmbunătăţirea site-ului în funcţie de cuvintele cheie, care sunt folosite în motoarele de căutare.
5. Specialist Relaţii Publice
Jobul de specialist în Relaţii Publice asigura şi menţine o imagine unitară a firmei respective, în acord cu politica acesteia. Printre responsabilitatiile unui specialist de Relaţii Publice intră: elaborarea şi implementarea planului de PR în funcţie de obiectivele companiei, elaborarea şi publicarea tuturor materialelor de prezentare a firmei, pregătirea evenimentelor de promovare a imaginii firmei, iar în funcţie de mărimea, specificul şi organigramă firmei, obiectivele pot varia.