1. Îţi laşi telefonul pornit
Este posibil ca mobilul să sune şi să întrerupă o conversaţie importantă pe care o ai cu recruterul. Faptul că îl opreşti imediat, nu salvează cu nimic situaţia, deoarece angajatorul se poate întreab de ce nu te-ai gândit să faci asta cu puţin înainte să intri în cameră. La polul opus, dacă alegi să răspunzi la telefon ori să trimiţi un SMS, atunci să nu te întrebi de ce nu ai mai fost căutat.
2. Exagerezi cu lauda de sine
Dacă foloseşti foarte des cuvântul „eu”, ori vorbeşti exagerat despre tine, nu înseamnă că „îţi faci reclamă favorabilă”. Unii dintre angajatori te pot califica drept egocentrist şi fără spirit de echipă, lucru pe care nu şi-l doresc în firma lor.
3. Arăţi cât eşti de disperat după acel job
Unele persoane au pierdut pentru destul de multă vreme contactul cu câmpul muncii şi sunt atât de dornice să se angajeze încât ar fi capabile să spună că pot face orice. Angajatorul detectează imediat disperarea şi anxietatea, pentru care poţi primi o bilă neagră.
„Mulţi spun: `Cum să nu, pot face asta`, indiferent de sarcina prezentată la interviu. În realitate însă, se gândesc la ratele pe care le au de plătit ori la o vacanţă pe care şi-o doresc de mult”, a declarat observes Michele Woodward, specialist pe probleme de carieră, din Arlington, Virginia.
4. Nu ştii să răspunzi întrebărilor de bază legate de calificarea
„Care sunt calităţile tale?”Una dintre cele mai frecvente întrebări adresate în timpul unui inetrviu. Însă mulţi angajatori se plâng că sunt destui candidaţi care nu ştiu să răspundă unor astfel de întrebări.
„Chiar şi la cele mai înalte nivele, oamenii enumeră jobuirle pe care le-au avut anterior sau au formulări de genul ‘Sunt dependent de muncă şi îmi place să duc lucrurile până la capăt’. Se pare că pentru cei care stau în faţa ta aceast lucru nu este suficient, ci doar … un clişeu”, susţine un specialist în recrutare, Dana Mangiagli, din Seattle.
5. Întârzii la interviu
„Am auzit tot felul de scuze”, povesteşte nu specialist în resurse umane. „Am fost traficul aglomerat, nu am găsit sediul, complexul este atât de mare încât m-am rătăcit. Indiferent de problemele enumerate mai sus, acest lucru denotă lipsă de interes, altfel ar fi trebuit să calculezi bine timpul”, continuă el.
6. Nu ştii nimic despre companie
Înainte să te prezinţi la interviu, informează-te. Interesează-te la prietenii sau cunoştinţele care au legătură cu respectiva firmă şi cunosc obiceiurile de aici, mai ales cele legate de vestimentaţie. Este organizaţia mai conservatoare sau permite un stil casual ori mai clasic. Trebuie să ştii. Dacă apari la interviu prea lejer îmbrăcat, de exemplu în jeanşi şi tricou, iar angajaţii de aici obişnuiesc să vină la costum, angajatorul îşi dă seama imediat că nu te-ai interesat câtuşi de puţin.
7. Vorbeşti de rău foştii angajatori
Un lucru e sigur, indiferent de situaţie: atitudinea negativă nu aduce un plus nimănui. Este bine să ştii şi că lumea este mică. Indiferent de caracterul foştilor angajatori ori de inconvenientele de la locul de muncă este bine să găseşti formulări diplomate pentru a exprima acest lucru.