Piaţa de publicitate online este estimată de raportul BRAT (după-ratecard) la aproape 87 de milioane de euro în 2023, în creştere cu zece procente comparativ cu anul precedent.

Cel mai mare investitor a fost, anul trecut, Superbet: a investit 7,8 milioane de euro, având aproape 9 procente din reclamele online.

IQOS, care are linia sa de țigări electronice, e pe locul 2, cu un buget de 3,7 milioane de euro, iar efortuna.ro pe 3, cu un buget de 3,6 milioane de euro. Casa Pariurilor, pe locul 4, a cheltuit 3,2 milioane de euro, iar Betano, 2,6 milioane de euro.

„Superbet, IQOS și eFortuna.ro domină mediul online în 2023, reprezentând împreună aproximativ 17,5% din totalul investițiilor în publicitate în acest mediu”, potrivit datelor BRAT.

În total, cinci din primii zece clienţi de publicitate ai site-urilor din România sunt din zona jocurilor de noroc, care totalizează peste 22% din reclamele de pe site-urile din România, adică aproape un sfert din publicitatea online.

Ceilalţi clienţi din topul online sunt din zona de retail, farma și, din nou, din zona țigărilor electronice și pariurilor: Catena, Lidl, Glo, Unibet şi Penny.

Situația privind sumele cheltuite de casele de pariuri pentru publicitate a fost similară și 2021, scria Petre Barbu, contributor Libertatea, într-o analiză privind cheltuielile făcute de casele de pariuri în publicitate.

„Mediul online este suportul favorit al campaniilor de promovare pentru casele de pariuri sportive și jocuri de noroc. Mai delicată este promovarea pe televiziune, suportul media în care publicitatea are cel mai mare impact asupra românilor, pentru că în Codul Audiovizualului sunt prevăzute reglementări în privința unor astfel de reclame”, scria acesta.

Mai exact, publicitatea TV pentru casele de pariuri sportive este încadrată la „categoria producțiilor interzise minorilor sub 15 ani”, fapt care obligă la difuzarea acesteia între orele 23:00-6:00, dar poate fi difuzată și în timpul zilei numai în cadrul transmisiunilor sportive în direct. Și nu sunt puține transmisiunile, mai cu seamă pe televiziunile de sport.

 
 

Urmărește-ne pe Google News