• Topul include mașinile electrice (BEV) și pe cele hibride plug-in (PHEV).
  • Acestea din urmă se încarcă la fel ca și cele electrice, dar mai au și un mic motor pe combustibil clasic, care încarcă bateriile.
  • Modelele plug-in hibrid sunt diferite de modelele hibride clasice, care funcționează pe benzină și motorină și care au și baterii. Diferența constă în faptul că bateriile acestora nu se pot încărca din sursă externă.

Coroana lui Elon Musk

Tesla a livrat în 2021 un număr total de 936.172 de mașini, iar site-ul citat precizează că în luna decembrie au fost peste 170.000 de înmatriculări de mașini Tesla.

Tesla este în al patrulea an în care deține coroana, dar cota sa de piață scade, de la 17% în 2019, 16% în 2020 și 14% în 2021.

Foto: EPA

Compania este pe cale să pornească producția la două noi fabrici, una lângă Berlin, în Germania și alta în Austin, statul american Texas.

Pariul lui Warren Buffett

BYD, companie fondată de omul chinez de afaceri Wang Chuanfu, a crescut la rândul său, ajungând la 593.878 de unități livrate.

Dacă va crește în acest an la fel, atunci ar putea chiar să atace poziția deținută de Tesla, mai ales că în acest an va începe să își exporte modelele în afara Chinei, conform sursei citate.

Modelul Tang propus de BYD

BYD este listată pe bursa din Hong Kong, iar din 2008 omul de afaceri american Warren Buffett este acționar minoritar. Acesta deține un pachet de 8,2% din companie.

BYD este și unul dintre cei mai mari producători de baterii din lume.

Top 20 cei mai mari producători de mașini verzi în 2020 Sursa: CleanTechnica

Mașina electrică de 4.000 de euro

Locul al treilea este ocupat de o companie mixtă între SAIC, General Motors și Wuling, cu 456.123 de mașini.

Societatea vinde mașini electrice accesibile ca preț în China, cel mai ieftin model fiind de aproximativ 3.400 de lire sterline, echivalentul a 4.000 de euro, potrivit Autocar.co.uk.

SAIC este cel mai mare grup auto din China și este deținut de stat. Wuling Motors este tot un grup din China, fiind fondat în 2007.

Cine mai completează top 10

Top 10 este completat de Volkswagen (319.735 de unități), BMW (276.037), Mercedes (228.144), SAIC (226.963), Volvo (189.115), Audi (171.371) și Hyundai (159.343).

Grupul Renault, proprietarul Dacia, se află abia pe locul 13, cu un volum de vânzări de 136.750 de autoturisme eco livrate.

Ford, celălalt constructor prezent la noi în țară, se află pe locul 17 la nivel general, cu 111.879 de unități. În clasamentul de pe luna decembrie, Ford nu se află însă în top 20.

Trezirea „dragonilor” din China

Clasamentul include o pleiadă de companii din China: pe lângă BYD, Wuling și SAIC, prezente în top 10, în clasament se mai regăsesc și Great Wall (locul 12), GAC (14), Chery (18), Xpeng (19) și Changan (20).

De asemenea, constructorul suedez Volvo este deținut de grupul chinez Geely.

Clasamentul pe grupuri auto

Adunând însă toate vânzările mărcilor, clasamentul pe grupuri auto arată diferit: Tesla își menține poziția de lider, dar locul al doilea este ocupat de grupul Volkswagen, urmat de SAIC, BYD și Stellantis.

Acesta din urmă a fost format din fuziunea grupului PSA cu Fiat Chrysler.

 
 

Urmărește-ne pe Google News