Cuprins:
Investiția Toyota în China
Proiectul, care va fi deținut integral de Toyota, se va concentra pe cercetarea, dezvoltarea, producția și vânzarea de vehicule electrice Lexus și baterii pentru acestea. Fabrica va fi construită în Districtul Jinshan al orașului Shanghai.
Tatsuro Ueda, directorul executiv pentru regiunea China și președintele Toyota Motor (China) Investment, a declarat: „Proiectul va introduce tehnologii revoluționare, având ca scop crearea unui proiect model de primă clasă în ceea ce privește neutralitatea carbonului, care va exercita o influență semnificativă atât în China, cât și la nivel global.”
Ueda a adăugat: „De asemenea, așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu mai mulți furnizori locali pentru a prezenta lumii avantajele competitive ale lanțului industrial de NEV din China și pentru a promova împreună tehnologiile chineze, în beneficiul pieței globale.”
Conform planurilor Toyota, lucrările de construcție sunt programate să înceapă în iunie 2024, iar producția este estimată să demareze în 2027. Inițial, capacitatea de producție va fi de aproximativ 100.000 de unități pe an, creând în jur de 1.000 de noi locuri de muncă.
Impactul asupra industriei auto din Shanghai
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc2468b97adc768129c37193b21d8193.jpg)
Proiectul Toyota se alătură altor inițiative majore în domeniul vehiculelor electrice din Shanghai, precum Gigafabrica Tesla. Acest lucru subliniază angajamentul orașului de a deveni un centru global pentru industria auto electrică.
Peng Xijun, directorul general al Shanghai Xinjinshan Industrial Investment Development, a menționat că Toyota a achiziționat 112,8 hectare de teren pentru prima fază a proiectului. Fabrica va contribui la modernizarea lanțului industrial auto din regiune, oferind oportunități și furnizorilor din întreaga Deltă a Fluviului Yangtze.
Colaborarea dintre Toyota și Shanghai
Acordul semnat prevede o colaborare extinsă între Toyota și autoritățile din Shanghai în mai multe domenii conexe. Acestea includ:
- Dezvoltarea sectoarelor din amonte și aval ale lanțului industrial auto;
- Cercetare în domeniul conducerii autonome;
- Tehnologii bazate pe hidrogen;
- Reciclarea și reutilizarea bateriilor auto;
- Optimizarea logisticii și a lanțului de aprovizionare.
Creșterea pieței de vehicule electrice în China
Industria vehiculelor cu energie nouă (NEV) din China a înregistrat o creștere spectaculoasă în ultimii ani. Acest lucru se datorează atât inovațiilor tehnologice, cât și politicilor guvernamentale care încurajează dezvoltarea durabilă.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_c001a935ee3971f53376c9297ff82438.jpg)
Conform datelor Asociației Producătorilor de Automobile din China (CAAM), în primul trimestru al anului 2024, vânzările de NEV au crescut cu 47,1% față de aceeași perioadă a anului precedent, ajungând la 3,08 milioane de unități. Acestea reprezintă 41,2% din totalul vânzărilor de vehicule în China.
Decizia Toyota de a-și majora investițiile în China reflectă o tendință mai largă în rândul companiilor multinaționale. Bai Ming, cercetător la Academia Chineză de Comerț Internațional și Cooperare Economică, subliniază că piața chineză rămâne „deosebit de atractivă” pentru investitorii străini.
Datele oficiale arată că în perioada ianuarie-martie 2025 au fost înființate 12.603 noi întreprinderi cu capital străin în China, o creștere de 4,3% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Alte investiții majore în industria auto chineză
Proiectul Toyota nu este singular în peisajul investițiilor străine în industria auto chineză. Alte exemple recente includ:
- Deschiderea unei noi Megafabrici Tesla în Shanghai, dedicată producției de baterii de stocare a energiei „Megapack”;
- Parteneriatul dintre BMW și Huawei pentru dezvoltarea unui ecosistem digital de bord pentru piața chineză;
- Acordul Grupului Volkswagen cu First Automobile Works (FAW) pentru lansarea a 11 modele noi, dintre care 10 vor fi NEV, începând din 2026.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_afa5b73ff7a7a49dad70b82ffc2a4589.jpg)
Sursa citată precizează că aceste investiții demonstrează încrederea continuă a marilor producători auto în potențialul pieței chineze și în capacitatea țării de a rămâne un lider global în industria vehiculelor electrice.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_4a22b82a731ebb3e8dca79dd36379f3b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_bf41938cb40c3627a907bf4b76f1eff9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_22f86e1628e1a4d395afee7af9020568.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_8850f222472416c9633f2423edb0220f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b7c23fecdcefe56e0885565fe909e326.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_153a2471fe508566f1a11db79855a5e1.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_e3e2963a4b584bdad8f4846234a1ebfd.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_4ca81760d1a21e4c889be9539c27ac13.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_2cc2f07ba0a9e3ebb0bb94d18642fdcc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_90a5836c3def388e589f1ecd977038a5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_33cae733c1084d454c982b7876e46045.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8d5c7a8e444aa457fd174719e8afdcfe.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_34c917340766fcb215347afadd7258b1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_df7e8f4c0d1502fc5f0f9b16fb813e7b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_4d26aaa997f9809b761823ffe308610c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_45dbefa9847b653c38fe7dc1796de5bd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_cf46df0d603f91da33362c2409180012.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_9e767df6dc18cb5704a0abe9b642a22a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_0f6201194691fe333e31f7d46e398205.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_f908da1961b1ee907a41ccd29ae80a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_78db589cbe0c4b14a997ddbbd04367c6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_02af433974e4a52ace6dd4eb3564d8aa.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.