Ministerul Transporturilor din Japonia a dispus ca Toyota, Mazda și Yamaha să suspende livrările unor modele, după ce a descoperit că producătorii auto au prezentat date incorecte sau manipulate privind testele de siguranță atunci când au depus cereri de certificare a vehiculelor.
Toyota, cel mai mare producător auto din lume în funcție de volum, a oprit temporar livrările și vânzările a trei modele de mașini fabricate în Japonia: Corolla Fielder, Corolla Axio și Yaris Cross. De asemenea, şi un model vândut sub marca de lux Lexus se află pe această listă.
Autorităţile japoneze au cerut investigarea cererilor de certificare, după scandalul legat de testele de siguranță de la uzinele Daihatsu ale Toyota. Toyota a recunoscut problemele, menţionând că datele au fost manipulate în timpul a șase teste diferite efectuate în 2014, 2015 și 2020.
„În calitate de responsabil al Grupului Toyota, aș dori să îmi cer scuze sincer clienților noștri, fanilor de automobile și tuturor părților interesate pentru acest lucru”, a declarat Akio Toyoda, nepotul fondatorului producătorului auto și fostul director general, într-o conferință de presă.
El a spus că mașinile nu au trecut prin procesul corect de certificare înainte de a fi vândute.
Într-un caz, producătorul auto a măsurat daunele provocate de o coliziune doar pe o singură parte a capotei unui model, în timp ce trebuia să o facă pe ambele părți. De asemenea, a efectuat anumite teste care nu au respectat cerințele guvernamentale.
Într-un raport adresat acționarilor, firma de consultanţă Institutional Shareholder Services a evidențiat „valul de nereguli în materie de certificare” din cadrul grupului Toyota. Yoshimasa Hayashi, principalul purtător de cuvânt al guvernului japonez, a numit „regretabil” acest comportament inadecvat.
Mazda a suspendat de joia trecută livrările mașinii sale sport Roadster RF și ale hatchback-ului Mazda2, după ce a constatat că au fost modificate rezultatele testelor software-ului de control al motorului, a precizat Mazda într-un comunicat.
De asemenea, a constatat că testele de impact ale modelelor Atenza și Axela, care nu mai sunt în producție, au fost modificate prin utilizarea unui cronometru pentru a declanșa airbagurile în timpul unor teste de coliziune frontală, în loc să se bazeze pe un senzor de la bord pentru a detecta un impact. Şi Yamaha a anunțat că a oprit livrările unei motociclete sport.