Japonezii tratează Crăciunul precum Valentines Day și cea mai populară metodă să celebreze ziua de Crăciun este să ia masa la un fast-food celebru. Este atât de popular să ieși în oraș, încât este nevoie să îți faci rezervare.
Lanțul de fast-food-uri realizează aproximativ 5% din vânzările sale anuale în Japonia în zilele de 23, 24 și 25 decembrie.
„Tradiția” are în jur de cinci decenii de vechime, după ce o sucursală niponă a fast-food-ului a înlocuit în meniurile din Japonia carnea de curcan cu puiul prăjit. Campania de Crăciun a început în 1974.
Conform unor statistici, jumătate din populație încearcă să obțină o masă la fast-food în aceste zile. Cine nu poate face o rezervare, cumpără cel puțin un meniu de Crăciun pentru acasă.
Meniul costă 4.000 de yeni, aproximativ 32 de euro, și constă în pui prăjit (aripioare), creveți gratinați și o prăjitură tiramisu cu fructe de pădure.
Din cauza restricțiilor epidemice, fast-food-ul oferă acum rezervările pe principiul „primul venit, primul servit”.
Cum e în alte țări
De Crăciun, familiile portugheze lasă un loc liber la masă, pentru ca spiritele răposaților să își poată însoți familia de sărbători. Acest obicei se numește „Cosada”, fiind pentru „cei plecați, dar niciodată uitați”.
În Belarus, grăunțe de porumb sunt așezate la picioarele femeilor nemăritate înainte ca un cocoș să fie lăsat liber. Femeia la care cocoșul se duce să mănânce grăunțele este cea care se va mărita prima.
În Suedia, cine găsește migdala în budinca de Crăciun se va căsători în anul care vine.
În Italia, există obiceiul ca lumea se poarte lenjerie intimă nouă, cât mai colorată de Anul Nou. Se spune că aduce noroc pentru anul următor.
În Marea Britanie, simbol ar fertilității este sărutul sub vâsc. Magia lui continuă să fie simțită la fiecare sărbătoare de Crăciun.