- Utilizarea Internetului este în creștere, condusă de divertisment. Mulți dintre cei care stau acasă navighează pe YouTube, Netflix, HBO Go sau alte servicii online pentru relaxare.
- Cresc activările de facturi online, iar firmele comandă laptopuri pentru angajați, să poată lucra de la distanță. Mulți părinți au cumpărat console de jocuri pentru a-și ține copiii ocupați.
- Furnizorii de Internet monitorizează rețelele pentru a asigura serviciile și a preveni ”gâtuiri” ale acestora din cauza traficului. Spun că nu se așteaptă la probleme din cauza traficului mare.
Avantajul infrastructurii bune
România are o infrastructură de comunicații „relativ recentă” în comparație cu alte țări europene, așadar lățimea de bandă disponibilă este mai mare, și astfel poate rezista la valori mari de trafic, au declarat, pentru Libertatea, reprezentanții Telekom România, fostul Romtelecom.
Reamintim, în ultimii ani România a fost aproape tot timpul prezentă în topul țărilor cu cel mai rapid Internet din Europa și chiar și din lume.
Principalii furnizori de Internet din România sunt RCS-RDS, Telekom, UPC și AKTA. UPC este deținut de către grupul Vodafone, iar AKTA de către Digital Cable Systems.
Traficul a urcat puternic la UPC
Munca de acasă face să crească presiunea pe rețelele de Internet, mai ales că tot mai mulți conaționali lucrează în același timp. De asemenea, traficul crește și din cauza vizionării de filme online și a jocurilor online.
În rețeaua UPC, furnizor deținut de Vodafone, se înregistrează o creștere de 49% pentru upload și o creștere de 22% pentru download în bandă largă. Pentru serviciul de filme online Netflix, compania a consemnat o creștere de 40% a traficului în rețeaua UPC, arată reprezentanții Vodafone.
”Vedem creșteri semnificative de trafic care sunt aliniate contextului actual din România: din ce în ce mai mulți oameni lucrează de acasă, totodată existând o nevoie mai mare de a comunica cu rudele din străinătate. În ceea ce privește traficul mobil, am înregistrat o creștere de 20% în traficul de voce, o creștere de 30% pentru traficul internațional de voce și o creștere de 3% a datelor mobile. (…) Întrucât companiile implementează în continuare lucrul de acasă, ne așteptăm la creșteri de trafic și în perioada următoare”, arată reprezentanții operatorului.
Orange înregistrează creșteri pe linie
Și la Orange se înregistrează creșteri.
În ultima perioadă am observat o creştere atât a serviciilor de apeluri de voce cât şi a interacţiunilor ce vizează mediul digital, în special prin folosirea reţelelor de socializare. De asemenea, înregistrăm creşteri ale consumului de Internet pe segmentul de video streaming, prin folosirea de servicii precum Orange TV GO, YouTube şi a altor platforme dedicate vizionării de filme online.
Reprezentanții Orange au precizat pentru Libertatea:
Cel mai mare operator de telefonie mobilă din România a înregistrat în ultima săptămână o creştere a traficului cu 30% în aplicația MyOrange şi o creştere cu peste 25% faţă de o săptămână obişnuită a interacţiunilor clienţilor cu platformele şi entităţile digitale Orange.
De asemenea, clienții
folosesc serviciul Orange Money pentru realizarea de plăţi şi cumpărături
online.
La RCS-RDS creșterea este
moderată
RCS-RDS, cel mai mare
furnizor de internet și cablu din România, constată însă doar o creștere
”moderată” a traficului.
”În ultimele zile, a fost constatată o creștere moderată a consumului de date, mai ales în rețeaua de internet fix, iar pentru consumul de date mobile în rețelele Digi Mobil am remarcat o ușoară creștere.
Comparativ cu săptămâna
anterioară, am înregistrat o creștere moderată a comenzilor online și ne
așteptăm ca acest trend să se mențină”, au arătat reprezentanții companiei.
Aceștia subliniază și creșterea cu 30% a activărilor de facturi electronice față de perioada anterioară.
Crește și numărul apelurilor telefonice
Reprezentanții Telekom spun
că această creștere a traficului de internet este doar o primă etapă.
Este previzibil ca, în primă fază, conexiunile la Internet să fie utilizate mai mult de către clienții rezidențiali. Ulterior, ne așteptăm ca și serviciile de voce să înregistreze valori în creștere, deoarece oamenii vor începe să simtă nevoia de a comunica. În același timp, televiziunea va înregistra audiențe record pentru posturile de știri. Toate serviciile care vor reprezenta o alternativă la interacțiunea fizică vor crește cu siguranță în trafic.
Reprezentanții Telekom arată:
Rețelele ”duc”
Cât despre starea rețelei, Telekom susține că aceasta poate susține traficul.
”Infrastructura rețelei de comunicații Telekom și, în special, a infrastructurii de date fixe, unde estimăm cele mai mari creșteri de trafic, datorate telemuncii este bine dezvoltată și dimensionată pentru a acomoda creșteri mari de trafic, iar situațiile particulare, localizate, sunt adresate prin urgentarea planurilor de dezvoltare și creștere de capacitate”, potrivit companiei.
Și RCS spune că investițiile în rețele reprezintă în acest moment un avantaj, iar serviciile funcționează normal.
”Ca urmare a investițiilor importante făcute în ultimii ani în rețeaua de fibră optică, Digi are una dintre cele mai dezvoltate și avansate rețele de comunicații electronice fixe din regiune (România și Ungaria) și acesta este un mare avantaj atât pentru utilizatori, cât și pentru România în ansamblu”, conform companiei.
RCS face apel la clienți să nu intervină asupra echipamentelor din domiciliu și să nu facă modificări asupra cablurilor pentru a nu fi necesară intervenția echipelor speciale.
Companiile cumpără laptopuri pentru angajați, părinții iau console copiilor
Munca de acasă
aduce și alte schimbări: în timp ce numărul românilor care merg în magazinele
fizice scade, crește numărul comenzilor online.
Lanțul de
electronice Flanco a consemnat o scădere ”semnificativă” a traficului în
magazine, în special cele din centrele comerciale mari, însă în cazul
magazinelor mai mici sau a celor din orașe mici scăderea nu este așa mare,
potrivit lui Dragoș Sîrbu, directorul general al Flanco.
Companiile
cumpără angajaților laptopuri pentru a putea lucra de acasă, în vreme ce
părinții cumpără copiilor console de jocuri.
Mai mult, în paralel cu scăderea traficului în magazine, vedem clar o creștere foarte puternică a vânzărilor online, mai ales din zonele mari urbane. Astfel, vindem foarte bine, mult peste plan, produsele necesare în noul context: notebook-uri (necesare companiilor ca să-și poată trimite angajații să lucreze de acasă), console și jocuri (pentru copiii care stau acasă), televizoare (faptul că audiențele pe stații sunt acum mai mari ca niciodată este și el un indicator bun pentru acest segment) și unele aparate electrocasnice mici, cum ar fi cazul aparatelor de făcut pâine.
Dragoș Sîrbu a afirmat pentru Libertatea:
Trei noi trenduri
La eMAG – cel mai mare retailer online – se observă trei mari schimbări mari de comportament: lucrul de acasă, școala la distanță și noile nevoi ale clienților, venite pe fondul prevenției.
Astfel, pentru lucrul de acasă și învățatul de la distanță au crescut vânzările la laptopuri, monitoare, sisteme desktop și tablete. Apoi au crescut vânzările la produsele pentru îngrijirea locuinței, consumabilele – precum cum ar fi detergenții, produsele de îngrijire personală, dar și televizoarele.
În ultimele 10 zile, vânzările de laptopuri și tablete s-au dublat, pe fondul încurajării lucrului de acasă, iar la televizoare au crescut cu 30%. În zona de îngrijire casă, aspiratoarele robot și purificatoarele de aer au înregistrat creșteri semnificative.
Reprezentanții eMAG:
De asemenea, au crescut vânzările de mașini de făcut pâine. Au scăzut la alte categorii, precum electrocasnice mari, fashion și auto.
Alimente comandate pe internet
Concomitent, comenzile pe eMAG Supermarket au crescut în ultima săptămână de 10 ori față de media zilnică, iar compania se așteaptăm la o evoluție în continuă ascensiune în perioada următoare.
”Creșteri semnificative s-au înregistrat la alimentele și produsele de bază: apă, mălai, zahăr, făina, alcool sanitar, lapte, ulei de floarea soarelui, drojdie uscată. Pentru a ne adapta schimbărilor, am ajustat stocurile și fluxurile astfel încât să livrăm rapid și în siguranță”, potrivit eMAG. În acest moment, aprovizionarea și livrările se derulează normal.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!