„În punctele de trecere a frontierei se estimează creşteri ale traficului de persoane şi mijloace de transport, în special la frontiera cu Ungaria şi Bulgaria. Pentru fluidizarea traficului, s-a suplimentat numărul poliţiştilor de frontieră care îşi desfăşoară activitatea la controlul documentelor şi echipamentele folosite pentru verificarea documentelor. În punctele de frontieră importante au fost detaşaţi lucrători din cadrul aparatelor centrale ale structurilor teritoriale şi din Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră. Astfel, în această perioadă, aproximativ 4.200 poliţişti de frontieră vor desfăşura, zilnic, activităţi de supraveghere şi control a frontierei de stat”, transmite Poliţia de Frontieră.
În funcţie de valorile de trafic, în fiecare punct de trecere a frontierei se vor crea fluxuri suplimentare de control, pe sensul de intrare sau ieşire din ţară, după caz, mai anunţă poliţiştii.
Începând cu 07 aprilie, atât Poliţia de Frontieră Română, cât şi autorităţile de frontieră ale statelor vecine din Ungaria şi Bulgaria, fac verificări sistematice la intrarea şi ieşirea de pe teritoriul statelor membre UE, constâmd în verificarea documentelor de călătorie şi consultarea bazelor de date relevante cu privire la toate persoanele.
IGPF recomandă aplicaţia Trafic Online, ce poate fi accesată pe pagina de internet www.politiadefrontiera.ro, care prezintă informaţii despre toate punctele de frontieră. Aplicaţia online prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp. Timpii de aşteptare sunt actualizaţi în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să-şi reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic scăzute.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro