Solicitarea este datată cu 2 aprilie, potrivit BoardingPass.ro, ceea ce înseamnă că nu a fost aplicată. Măsura vine după ce vinerea trecută a existat un incident, relatat de Asociația Pro Infrastructura, în care una dintre piste, și așa grav afectată de degradări și gropi, a fost închisă de urgență după ce un avion Boeing 747 a dislocat o bucată din calea de rulare la decolare.
Potrivit sursei citate, prin „documentul transmis în data de 2 aprilie, AACR solicită aeroportului să
restricționeze traficul aerian după cum urmează:se restricționează operarea pe AIHCB (n.r. Aeroportul Internațional Henri Coandă) a aeronavelor cu literă de cod superioară (n.r. pe AIHCB sunt autorizate pentru operare aeronavele de categorie D*);
Se restricționează operațiunile desfășurate în condiții RVR (n.r. runway visual range) mai mic de 350m.
”Pentru a înțelege mai bine aceste restricții și categoriile de aeronave avem mai jos câteva exemple de avioane incluse în fiecare categorie:
Categoria A: Piper PA-31/Cessna 404 Titan;
Categoria B: Bombardier Regional Jet CRJ-200/De Havilland Canada DHC-6;
Categoria C: Boeing 737 (-300 – 900), Airbus A320 (318 – 321), Embraer ERJ (170 – 195);
Categoria D: Boeing 757, 767, Airbus A300, A310;
Categoria E: Boeing 747 (SP, -100, -200, -300, -400), 777, 787, Airbus A330, A340, A350;
Categoria F: Boeing 747-8, Airbus A380.
„După cum observăm, la două zile de la această informare, acest lucru nu s-a întâmplat, iar Turkish Airlines zboară în continuare cu Airbusuri A330 (avion categoria E) în fiecare dimineață și seară la București, iar mâine, 5 aprilie, operatorul israelian EL AL va ateriza din nou în jurul orei 12:30 cu un Boeing 747-400”, scrie BoardingPass.ro.
Ministerul Transporturilor anunță că vor începe lucrări de reparații la ambele piste. Ministerul Transporturilor a anunțat că ambele piste ale Aeroportului Henri Coandă vor intra în lucrări de reparații și modernizare. Măsurile anunțate vin după ce în ultima perioadă au aparut mai multe controverse privind starea pistelor și degradările suferite de calea de rulare.
Citește și: INTERVIU/ Igor Dodon, președintele Republicii Moldova: „Nu sunt antiromân. Sunt, categoric, antiunionist” – VIDEO
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro