Locomotiva trenului rapid 986 Mangalia-Bucuresti Nord a luat foc luni seara, in jurul orei 20.15, din cauza unui scurtcircuit electric produs de un condensator ce deservea motorul de tractiune nr. 3.
Trenul se afla in apropierea garii Fetesti, cand a izbucnit incendiul. Calatorii, cuprinsi de panica, au coborat pe liniile de cale ferata cu ajutorul jandarmilor care insotesc echipele de controlori. Tot jandarmii, in prima faza, au incercat sa domoleasca focul cu extinctoarele. Pompierii nu au putut interveni decat dupa ce trenul a fost scos de sub tensiune.
Directorul Departamentului Calatori din Regionala CF Constanta, Vlad Tudor, a declarat ca locomotiva rapidului a ars in proportie de peste 10%, iar prejudiciul se ridica la 460 de milioane de lei. Pentru stabilirea cu exactitate a cauzelor scurtcircuitului electric a fost constituita o comisie din reprezentanti ai Autoritatii Feroviare Romane si ai Inspectoratului Teritorial de Munca Constanta.
In timpul incendiului, nici un calator nu a fost ranit, insa sute de oameni au fost nevoiti sa mearga pe jos aproape 2 km, pana in gara Fetesti. Traficul feroviar in zona a fost perturbat, sase trenuri de calatori inregistrand intarzieri de pana la 279 minute.
Un alt incident s-a petrecut ieri dimineata, la ora 9.25, cand trenul 1745 Bucuresti-Baia Mare a oprit de urgenta in statia Buda, deoarece mecanicul a constatat defectarea locomotivei. Conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor, o alta locomotiva a plecat la 9.35 din Campina spre trenul ramas in Buda. Ghinionul a facut sa se produca si un deranjament la instalatiile de siguranta circulatiei in statia Floresti Prahova, asa incat trenul 1745 a plecat din gara Buda cu o intarziere de 114 minute. Abia la 11.30 s-a rezolvat si deranjamentul din gara Floresti Prahova.