Potrivit sursei citate, trenul aparţinea operatorului naţional de transport feroviar de călători – CFR Călători şi avea în compunere două vagoane. Ultimul vagon a deraiat după gararea pe linia 2 din staţia Şag.

În urma incidentului, şapte trenuri de călători staţionează în gări adiacente. La faţa locului s-au deplasat comisii de cercetare ale CFR SA, CFR Călători, AFER şi echipele de intervenţie din cadrul Regionalei CF Timişoara.

Accidentul feroviar va fi investigat de o comisie a AGIFER, care va stabili cauzele deraierii. CFR Călători a precizat că nu a fost pusă în pericol siguranţa călătorilor sau a personalului feroviar şi că ultima revizie tehnică a vagoanelor a fost făcută înainte ca trenul să pornească din Timişoara, unde s-a format.

Personalul feroviar al SRCF Timişoara va acorda sprijin tehnic CFR Călători în procesul de repunere pe şine a vagonului deraiat, a mai transmis compania de stat, citată de News.ro.

Incidentul a afectat circulaţia a şapte trenuri de călători, respectiv IR 1532, IR 11501, IRN 1765, IRN 78, R 2603, R 10512 şi R 3112, care staţionează temporar în gările adiacente. SRCF Timişoara va asigura transbordarea auto a călătorilor pe distanţa Timişoara Nord – Aradu Nou şi retur.

Conform CFR Călători, „astăzi, 19 septembrie 2024, la trecerea peste macaze la intrarea în halta Şag, a deraiat o osie de la ultimul vagon din compunerea trenului R 2601 Timişoara Nord-Arad, fără a fi pusă în pericol siguranţa călătorilor sau a personalului feroviar”.

Trenul implicat în accident era format dintr-o locomotivă şi două vagoane, iar ultima revizie tehnică a acestora a fost efectuată înainte de plecarea în cursă din staţia Timişoara, precizează CFR Călători.

De asemenea, în timpul nopţii s-a realizat şi o verificare detaliată a pieselor suspendate şi a profilului de rulare al roţilor la canalul de revizie, conform planurilor preventive de mentenanţă interne ale CFR Călători.

Urmărește-ne pe Google News