CFR Călători informează că în jurul orei 9.00 se circulă pe ruta directă între București Nord – Constanța și retur, iar între stațiile Ovidiu – Bărăganu și retur trenurile de călători au restricții de viteză și sunt remorcate cu locomotive diesel.
Compania precizează că în aceste condiții sunt posibile întârzieri ale trenurilor de călători.
CFR Călători anunţă o întârziere de aproape 10 ore, 571 de minute, la trenul IR 1921 Mangalia – Bucureşti – Craiova – Arad, care a staţionat stația Fundulea din cauza lipsei tensiunii în linia de contact.
„La ora 8.43 trenul IR 1921 a garat în staţia Bucureşti Nord, călătorilor în tranzit li s-a oferit apă și produse preambalate”, precizează compania.
Un număr de 15 trenuri au fost afectate, după ce două trenuri de marfă s-au ciocnit la Feteşti.
Ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că mecanicul trenului de marfă care s-a ciocnit cu un alt tren, azi-noapte, la Fetești, a adormit și era sub influența băuturilor alcoolice.
Întârzieri de până la 420 de minute din cauza furtunilor
„CFR Călători informează că din cauza condițiilor meteo nefavorabile înregistrate în seara de 28.07.2021, în partea de nord, vest, centru a ţării, și în zona municipiului București care au produs deranjamente ale infrastructurii feroviare şi în alimentarea cu energie electrică la rețeaua de tracțiune a trenurilor și alimentare a stațiilor, trenurile de călători înregistrează întârzieri de până la 420 de minute”, arată un comunicat al companiei.
Firul II Periş-Buftea s-a redeschis
„Începând cu ora 10.30 s-a redeschis fir II Periș – Buftea, iar la ora 10.46 s-a redeschis și fir II Chitila – Buftea, în condiții normale de trafic, cu locomotive electrice”, transmite CFR.
„Pe acest interval au fost înregistrate avarii majore la sistemul de alimentare cu energie electrică, din cauza rafalelor puternice de vânt din cursul nopții, iar trenurile au circulat doar pe un singur fir.
În acest moment, odată cu finalizarea lucrărilor de remediere a deranjamentelor la linia de contact și repunerea sub tensiune a sistemului de alimentare cu energie electrică, trenurile circulă în condiții normale pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș, și pe firul I și pe firul II”, mai transmite CFR.
Anterior, CFR anunţa că, circulația feroviară se desfășoară doar pe un singur fir între stațiile Brănești – Fundulea și Chitila – Buftea – Periș.
„De asemenea, tot pe raza Regionalei CF București, avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au înregistrat și pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș, trenurile circulând în cursul nopții doar pe un singur fir iar, în intervalul orar 7.30 – 9.12, traficul feroviar a fost închis temporar în stația Periș, după ce o persoană a fost lovită de trenul IR 1661.
Circulația trenurilor pe raza stației Periș s-a reluat la ora 9.12, după finalizarea operațiunilor desfășurate la locul accidentului de organele abilitate. Din cauza acestui accident, 10 trenuri de călători (IR 1661, IR 1631, IR 1655, R 3005, IR 1550, IR 1654, IR 1688, IR 1742, IR 16030 și R 3014), care au staționat temporar în gările de pe traseu, au fost repuse treptat în circulație”, se precizează în comunicat.
Pe raza regionalelor CF Timișoara, Brașov și Iași s-a intervenit permanent în cursul nopții pentru remedierea deranjamentelor înregistrate, din cauza rafalelor puternice de vânt, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, între stațiile Teregova – Armeniș, Lunca Bradului – Răstolița, Tușnad Sat – Tușnad Băi, Tușnad Sat – Sânsimion, Leșul Ilvei – Ilva Mică. La această oră pe aceste două segmente feroviare se circulă în condiții normale.
CFR anunţă că va restitui contravaloarea biletelor
„Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile afectate şi vor să renunţe la călătorie, vor primi, la cerere, contravaloarea pentru parcursul neefectuat, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare”, arată un comunicat al CFR.
Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet cfrcalatori.ro.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro