Coordonare foarte proastă
“Am discutat cu cineva de la ISU, cu colegii de la Bucureşti, ni s-au dat informaţii foarte eronate. Am mers de două ori la Crucea Iancului, nu era nimic acolo. Am discutat cu o victimă, ne-a spus clar că a trimis coordonate GPS. Noi nu le-am primit exact. Una dintre victime ar fi putut fi salvată, mă refer la studentă. A fost foarte greu din cauza lipsei de informaţii, ni s-a dat un perimetru aproximativ, ni s-au dat sute de hectare. Am găsit mulţi localnici acolo, fără ei nu făceam nimic, erau cu un tractor, zăpada era mare”, a povestit Marius Pop (foto mic), voluntar la căutări alături de membrii clubului Transylvania Off Road.
Explicaţia Vodafone: «Reţeaua a funcţionat optim în zonă»
Ieri s-a tot discutat despre proasta gestionare a sistemului de comunicaţii mobile, care ar fi stat la originea imposibilităţii echipei de salvatori de a repera epava avionului şi pe victime. Iată ce au declarat, pentru Libertatea, reprezentanţii Vodafone România: “Reţeaua Vodafone Romania a funcţionat optim în zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la faţa locului şi efectuarea localizării în momentul apelului la 112. Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenţă 112 este administrat de STS, care prelucrează datele primite de la operatorii de telefonie mobilă, în momentul iniţierii apelurilor. Aceste date sunt oferite ulterior de către autorităţi echipelor de intervenţie în situaţii de urgenţă.”
REACŢIA ORANGE ROMÂNIA faţă de ACCDIENTUL AVIATIC din APUSENI, în care au murit DOI OAMENI
MĂRTURIA DUREROASĂ a unui SUPRAVIEŢUITOR: „Când am ajuns în salvare, parcă l-am luat pe Dumnezeu de picioare”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro