Prietenii instructorului fac apel la toţi cei care doresc să doneze sânge la Spitalul Floreasca, pentru operaţiile la care Constandache urmează să fie supus.
„Adi luptă în continuare și are nevoie de gândurile noastre bune. Vă mulțumim pentru grijă și sprijin în aceste momente”, se arată în mesajul colegilor instructorului.
Confirmarea că paraşutistul este încă în viaţă a venit şi de la Bogdan Opriţa, purtătorul de cuvânt al Spitalului de Urgenţă Floreasca. „Adrian Constandache se află, în continuare, în comă indusă”, ne-a declarat medicul.
Constandache a fost transportat, ieri, la Spitalul Floreasca, după ceea ce este considerat cel mai grav incident de acest gen din istorie. Doi paraşutişti şi o tânără aflată la primul ei salt s-au prăbuşit în gol, cu 200 de kilometri la oră, după ce s-au intersectat în zbor, pe Aerodromul din Clinceni. Cei trei au fost zdrobiţi de pământ.
Unul dintre cei mai experimentaţi paraşutişti din România, Adrian Constandache, colaborator la un club privat din Clinceni şi angajat la Aeroportul Tuzla-Regional Air Services, a venit în ziua lui liberă să-i îndeplinească dorinţa unei tinere sportive care îşi dorea nespus de mult să zboare.
Andreea Nica (27 de ani), handbalistă legitimată la clubul de handbal din Slobozia, a plătit 1.000 de lei pentru un zbor cu paraşuta, fără să ştie că acesta va fi biletul ei către moarte.
Alături de alte alte nouă persoane, ea a urcat într-un avion, fiind tot timpul încurajată de Adrian Constandache, instructorul ei, un profesionist cu peste 4.000 de salturi, care a îndrumat-o ca pe tot parcursul zborului prin aer, cât vor sta lipiţi unul de altul, să rămână calmă, ca să ajungă în siguranţă pe pământ.
Înainte să se arunce în gol, de la circa 4.000 de metri, cei doi s-au uitat în jos şi, cu inima cât un purice, s-au aruncat într-un extaz care a culminat cu agonia unei prăbuşiri pe care nu au mai putut s-o controleze.
Paraşuta lor s-a încurcat cu a unui alt paraşutist, la o distanţă de circa 100 de metri faţă de sol, care se aruncase din acelaşi avion. Este vorba despre Daniel Floroiu, amator al acestui sport, cu doar 100 de salturi, cel care a murit la scurt timp după impactul cu solul.
Cu o viteză de 200 de kilometri pe oră, cât atinge un paraşutist în momentul căderii, totuşi, instructorul Adrian Constandache şi eleva lui, Andreea, au supravieţuit în urma impactului. Două ambulanţe şi un elicopter au venit imediat la locul accidentului, însă pentru Daniel Floroiu nu s-a mai putut face nimic.
Instructorul a fost găsit în viaţă, însă inconştient, în vreme ce Andreea era conştientă, în ciuda traumatismelor. Cu toate astea, tânăra handbalistă a murit câteva ore mai târziu la spital. Instructorul de zbor, de asemenea fost sportiv de performanţă, a fost operat la Spitalul Floreasca, iar aseară se afla în comă indusă.
Ce nu ştie nimeni e că instructorul Adrian Constandache priveşte moartea în ochi pentru a 12-a oară, după ce a efectuat tot atâtea zboruri cu o paraşută de rezervă. Cu o experienţă atât de mare, astfel de momente sunt inevitabile, însă numai cei mai buni ajung să pupe pământul.
Până la acest incident tragic, paraşutistul a mai avut o experienţă marcantă. Şi-anume un zbor în care a reuşit să-şi deschidă paraşuta cu doar 150 de metri deasupra solului, deşi limita de risc este 600 de metri.
Parchetul de pe lângă Curtea de Apel a preluat dosarul accidentului de la Clinceni
La data de 18 octombrie 2015 procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti s-au sesizat din oficiu (constituindu-se pe rolul acestei unităţi un dosar penal) cu privire la faptul că, în aceeaşi zi, pe Aerodromul Clinceni, judeţul Ilfov s-a produs un accident aviatic, în care a fost implicat un avion proprietate privată, din care trei sportivi paraşutişti au efectuat un salt, la impactul cu solul rezultând decesul unuia dintre ei şi rănirea gravă a celorlalţi doi, ulterior, la spital, survenind şi decesul uneia dintre victimele rănite.
La eveniment s-a deplasat imediat echipa operativă formată din procurori ai Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti şi poliţişti din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române – Direcţia Poliţie Transporturi – Secţia Regională de Poliţie Transporturi Bucureşti, care a efectuat cercetarea la faţa locului.
La aceeaşi dată, în cauză s-a dispus începerea urmăririi penale cu privire la infracţiunile de ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă şi încălcarea de către personalul aeronautic civil a îndatoririlor de serviciu sau neîndeplinirea lor, dacă fapta este de natură să pună în pericol siguranţa zborului, prevăzute de art.192 Cod penal, art.196 Cod penal şi art.98 din OUG 29/1997 rep. privind Codul aerian civil.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro