Astfel, autoritățile vor să stabilească dacă vreuna dintre persoanele cu acces în zonele securizate ale aeroportului prezintă vreun risc.
“Nu suntem încă siguri de nimic, însă acest eveniment declanșează o serie de proceduri de verificare”, a explicat un expert pentru Le Figaro.
Astfel, în cazul în care se confirmă faptul că avionul ar fi fost doborât de un dispozitiv exploziv, autoritățile trebuie să stabilească modul în care acesta a ajuns la bordul aeronavei. Asta în condițiile în care toate persoanele care s-au urcat la bordul avionului ar fi trebuit să treacă prin controalele de securitate.
În trecut, mai mulți angajați ai aeroportului, considerați islamiști, ar fi avut acces la zonele în care se încarcă și de descarcă bagajele din aeronave, scrie Le Figaro. Publicația franceză amintește și de o declarație făcută de directorul Autorității Aeroportuare din Paris, în urmă cu aproape un an. Augustin de Romanet a anunțat atunci că, de la începutul anului 2015, 70 de oameni care lucrau pe aeroporturile din capitala Franței și aveau acces în zone securizate au fost disponibilizați, iar unul dintre motivele din spatele acestei decizii ar fi fost “radicalizarea”.
Un avion Airbus A320 al companiei EgyptAir care zbura pe ruta Paris – Cairo s-a prăbuşit joi dimineaţă în Marea Mediterană, în largul insulei elene Karpathos. La bord erau 56 de pasageri şi zece membri ai echipajului.
Foto: EPA
Citește și:
- UPDATE | Un avion EgyptAir a dispărut de pe radare, cu 66 de persoane la bord. Aeronava s-a prăbușit în largul insulei grecești Karpathos
- Lacrimi și disperare pe aeroportul din Cairo. Familiile pasagerilor din avionul EgyptAir așteaptă o minune | FOTO
- Ultimele cuvinte ale pilotului avioului EgyptAir, înainte de prăbușire
- Ministrul grec al Apărării: „Avionul EgyptAir a făcut viraje bruște înainte să se prăbușească”
- ”O flacără pe cer”. Asta a văzut un martor la momentul dispariției avionului EgyptAir
- Tragedia EgyptAir: Rămășite care ar proveni de la aeronava dispărută, găsite în Marea Mediterană