Circulaţia a fost reluată la 13.15

Din cauza impactului violent, 86 de bucureşteni care se aflau în tramvaiele groazei au ajuns la mai multe spitale. Cum de a fost posibil aşa ceva? Din datele oferite de reprezentanţii RATB, lucrurile s-au întâmplat în felul următor: primul tramvai implicat în accident a rămas defect pe linie, cel de-al doilea, care a venit în urma lui la distanţă mică, a reuşit să oprească la timp, însă al treilea a intrat în cele două aflate în faţă. În urma impactului, ultimele două au deraiat.
Circulaţia tramvaielor a fost blocată până în jurul orei 13.15. După producerea accidentului, RATB, poliţia şi procuratura au demarat anchete pentru stabilirea cauzelor care au dus la tragedia din Pasajul Lujerului, urmând ca în funcţie de rezultate să se ia măsurile legale.

Vatmanul a recunoscut că a avut viteză

După investigaţii, tramvaiele au fost duse la depoul din Bucureştii Noi şi sigilate. În urma audierilor, vatmanul din cel de-al treilea tramvai a recunoscut în faţa anchetatorilor că nu a văzut tramvaiele oprite pentru că avea viteză.

Deformările caroseriilor vor stabili viteza

Ancheta declanşată în cazul accidentului produs în Pasajul Lujerului trebuie să lămurească dacă tramvaiele aveau viteză mare. Singurele indicii care pot demonstra cu cât au rulat tramvaiele şi dacă vatmanii au gonit nebuneşte sunt deformările caroseriilor. “Cum, în cazul tramvaielor, nu există urme de frânare, rolul principal în aflarea vitezei şi a dinamicii producerii accidentului în lanţ sunt deformările caroseriilor. Aceste cercetări vor sta la baza expertizelor tehnice viitoare”, ne-au dezvăluit surse judiciare.

De ce nu există acolo semafor pentru vatman?

“Prima lecţie pe care o predau studenţilor se referă la faptul că un vehicul feroviar are două criterii de bază: cel de siguranţă şi cel de confort. Pe scurt: pe calea ferată, fie tren, metrou sau tramvai, nu trebuie să ai evenimente. În cazul de la Lujerului, unde se putea evita accidentul, era suficient ca la intrarea în pasaj să existe un semafor special pentru vatman, care să îi arate că în faţă are cale liberă prin tunel, sau că trebuie să aştepte până ce tramvaiul, ori tramvaiele din faţă vor ieşi din pasaj”, ne-a spus dr. inginer Ioan Sebeşan, profesor la catedra de Material Rulant de Cale Ferată din Politehnica Bucureşti.
 


 

Ce s-a mai întâmplat ieri

Două autobuze s-au ciocnit la Constanţa

Două autobuze ale Regiei de Transport Constanţa au fost implicate într-un accident rutier, ieri, iar o călătoare a fost rănită. Femeia s-a lovit de un compostor şi a avut nevoie de îngrjiri medicale, însă nu a fost internată. Autorităţile au deschis o anchetă şi au anunţat că şoferul vinovat va fi concediat.

Tren deraiat la Braşov

Două vagoane de tren încărcate cu tone de combustibil au deraiat, ieri, în apropiere de Rupea, judeţul Braşov. “Cisternele nu sunt fisurate, iar noi am asigurat măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor”, a declarat locotenentul Ciprian Sfreja, purtător de cuvânt al ISU Braşov. Din fericire, nici o persoană nu a fost rănită.

Un microbuz a ajuns în şanţ

Nouă persoane au fost rănite, ieri după-masă, într-un accident rutier produs în apropiere de Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi. Între răniţi este şi un copil de 9 ani. Potrivit primelor informaţii, o camionetă s-a angajat într-un viraj la stânga către o benzinărie, când microbuzul care se afla în spate a intrat în depăşire. În urma impactului, ambele autovehicule au ajuns în şanţ.

Un puşti de 14 ani, lovit de alt tramvai

Zi neagră pentru RATB. Aseară, un alt mijloc de transport, de data aceasta tramvaiul 1, a fost implicat într-un accident. Un puşti în vârstă de 14 ani a fost lovit pe şos. Progresului, în timp ce traversa prin faţa mijlocului de transport. Băiatul, care a suferit un hematom şi s-a ales cu o lovitură la mână, a declarat că avea căştile pe urechi şi că nu a auzit tramvaiul. Copilul a fost preluat de o ambulanţă şi transportat la Spitalul Universitar din Capitală.

 


 

Alte incidente cu tramvaie

  • martie 2012, Timişoara. O vatmaniţă a intrat în tramvaiul din faţa ei, după ce conducătorul acestuia a frânat brusc. S-a întâmplat pe linia 9, la intersecţia străzii Hebe cu bd. Liviu Rebreanu. 4 persoane au fost rănite.
  • martie 2011, Iaşi. Un tramvai rămas fără frână a făcut praf cinci maşini care circulau într-o intersecţie. O femeie a murit pe loc şi alte cinci au fost rănite grav.
  • martie 2009, Bucureşti. Un tramvai de pe linia 19 a luat foc, la intersecţia străzilor Camil Ressu cu Dristor, în sectorul 3, din Capitală. Cauza incendiului a fost un scurtcircuit. Nu au fost victime.
  • martie 2001. Un alt accident înfiorător a avut loc la Timişoara, tot din cauza unui tramvai fără frâne. O femeie a ajuns în stare gravă la spital, după ce vagonul tramvaiului a sărit de pe şine şi a aruncat-o peste un pod. Victima a căzut de la o înălţime de cinci metri, iar bucăţi de beton au picat peste ea.

 
 

Urmărește-ne pe Google News