Circuitul Transilvania Motor Ring nu poate fi folosit pentru organizarea curselor de motociclete, notează pemotoare.ro.
„Din punctul nostru de vedere există o problemă legată de siguranță. Sunt două-trei viraje foarte periculoase: primul viraj la dreapta acul din vale”, a explicat, pentru sursa citată, Cristi Mureșan, președintele Federației Române de Motociclism (FRM).
Parapetul a fost instalat prea aproape de pistă și nu există suficiente spații de degajare. În cazul unei căzături, pilotul ar putea ajunge direct în gard, notează sursa citată.
În plus, Transilvania Motor Ring nu are căi rapide de acces cu ambulanța. Potrivit pemotoare.ro, ar fi nevoie ca întrecerile să fie oprite pentru ca salvarea să poată să ajungă la ajungă la ultimul viraj, străbătând practic toată pista.
Președintele FRM este încrezător că prin „două-trei modificări, poate fi omologat. Se poate rezolva și problema ambulanțelor.”, conform pemotoare.ro. Ulterior, comisia de viteză va face o vizită de preomologare pentru a stabili dacă la Transilvania Motor Ring pot fi organizate curse.
În decembrie 2017, președintele Consiliului Județean Mureș, Peter Ferenc, a anunțat că lucrările au fost finalizate în proporție de 100 la sută, însă recepția acestora a fost amânată cu 90 de zile din cauza tasării de teren.
„Recepţia lucrărilor a fost sistată pentru 90 de zile. În ziua când trebuia făcută recepţia a apărut, într-o zonă care nu afectează circuitul, o tasare de teren, din cauza căreia recepţia a fost sistată 90 de zile, pentru a se vedea din ce cauză a apărut această tasare de teren, într-o zonă care nu deranjează practic pista pentru că este o zonă laterală pistei”, spunea Péter Ferenc, șeful CJ, Mureș, pe 28 decembrie 2017, potrivit zi-de-zi.ro.
„Parc auto pentru sporturi cu motor”, botezat Transilvania Motor Ring, înseamnă o investiție de 58,13 milioane de lei şi a vizat realizarea unui complex de agrement şi sport pentru iubitorii sporturilor cu motor pe teritoriul localităţilor Ungheni şi Sânpaul.
Circuitul de viteză are o lungime totală de 3,7 kilometri. În proiect au fost incluse realizarea unui drum de acces, de lucrări de protecție și siguranță, boxe, tribună şi parcări.
Conform zi-de-zi.ro, contractul pentru realizarea circuitului de viteză a fost semnat în mai 2010, cu SC Cooperativa Edile Appennino SCRL, lider al asocierii formate din SC Cooperativa Edile Appennino SCLR – SC Morani Impex SRL – SC Kasim Emaka SRL. În iunie 2014, Consiliul Judeţean Mureş a reziliat contractul cu SC Cooperativa Edile Appennino SCLR, care nu a predat în mod voluntar amplasamentul lucrărilor fiind nevoie de executare silită (februarie 2016). Din luna iunie 2016, lucrările au fost continuate de asocierea dintre SC Contranscom Benţa SRL şi SC Beta Cops SRL.
sursă foto: pemotoare.ro
Citește și #salvatipipera | Cum arată intersecția A3 cu Șoseaua Petricani. Când va fi inaugurată autostrada – VIDEO