La începutul lunii iunie, Germania a lansat un bilet lunar cu prețul de 9 euro, valabil pentru călătorii nelimitate pe o mare parte a rețelei sale de transport public.
Oferta, care continuă până la sfârșitul lunii august, a fost concepută pentru a scăpa de inflația în creștere și pentru a reduce emisiile vehiculelor.
Deși este încă devreme pentru a trage concluzii, datele compilate de compania de navigație TomTom pentru Reuters sugerează că politica ar putea avea efect.
În săptămâna 20-27 iunie, congestionarea traficului la orele de vârf a scăzut în 23 din 26 de orașe, comparativ cu ultima săptămână dinaintea introducerii noului bilet.
„Această scădere este legată de introducerea biletului de 9 euro”, e convins specialistul în trafic al TomTom, Ralf-Peter Schaefer.
Și alți factori pot juca însă un un rol în scăderea traficului: prețurile ridicate ale combustibilului și munca de acasă.
Biletul ieftin a stimulat și utilizarea trenurilor, care a crescut cu 42% în iunie față de aceeași lună din 2019, arată biroul de statistică al Germaniei.
În 2020, Luxemburg a devenit prima țară care a făcut transportul public gratuit. Oficialii de acolo au raportat o utilizare crescută a tramvaiului, iar datele TomTom arată aglomerația în ultimele luni în scădere față de nivelurile pre-pandemie.
Foto: Profimedia