Schimbarea sistemului de acordare a licentelor de transport risca sa provoace un haos in transportul rutier din Romania. Reprezentatii firmelor de profil au acuzat luni, la sediul Ministerului Transporturilor, faptul ca abuzurile sefului Autoritatii Rutiere, Florin Suciu, au blocat intregul sistem de acordare a licentelor si autorizatiilor de transport intern de persoane si transport international de marfa, care risca sa intre in colaps.
Ministrul Mitrea astepta, prin punerea in functiune a unui sistem informatic de acordare a licentelor, eliminarea coruptiei din minister. Insa n-a fost asa, pentru ca sistemul informatic… s-a blocat. Simularea facuta la 29 mai la minister, pentru alocarea electronica a licentelor de executie a traseelor de transport persoane interjudetean a fost un esec, din cauza ca n-au functionat parolele.
Transportatorii au sustinut ca Florin Suciu incalca ordinul ministrului nr. 1842/2001, care prevedea ca dosarele de autorizare se depun anual. Mai nou, acestea se dau doar pe trei luni, astfel incat transportatorii se afla mai des la mana autoritatii. Mai mult, depunerea dosarelor se facea pana acum la sucursalele judetene ale Autoritatii Rutiere, insa Florin Suciu a cerut ca de acum incolo acestea sa fie depuse la centru. Astfel, reprezentantul unei firme din Baia Mare, de pilda, trebuie sa-si toace timpul si banii la fiecare 3 luni in plimbari Maramures – Bucuresti si retur.
Probleme sunt si cu stocul de autorizatii externe (pe tari) pentru transport de marfa, aflat la dispozitia sefului ARR. Unele firme primesc astfel de autorizatii pe care apoi le revand, un exemplu fiind firma Rolly Trans, care detine 2.500 de autorizatii desi are doar 28 de camioane.
„Exista o piata neagra a autorizatiilor extrem de infloritoare. Inmultiti cateva sute de dolari, cat e o autorizatie, cu mii de cereri si veti intelege ce se intampla. Acest sistem subteran nu poate exista insa fara aprobarea ministerului. E clar ca interesele sunt foarte mari”, ne-a declarat Florin Andrei, secretar general al Asociatiei Romane de Transport Rutier International.
„Nu este adevarat ca autorizatiile se distribuie din trei in trei luni. Chiar acum au plecat catre judete o parte din ele, urmand ca restul sa fie trimise in cateva zile. Nu exista nici o blocare si nu se prefigureaza nici o blocare a distribuirii autorizatiilor. Cat despre piata neagra, pot sa spun ca exista de mult timp un folclor legat de acest lucru. Noi am luat masuri concrete de reducere a contactului dintre transportatori si cei care distribuie autorizatiile, printr-un sistem informatizat”, ne-a declarat Florin Suciu, directorul Autoritatii Rutiere Romane.

 
 

Urmărește-ne pe Google News