Președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri “Bucovina”, Alin Crețu, a declarat că a fost surprins neplăcut, luni, când Parlamentul European a decis cu 156 de voturi „pentru” și 154 de voturi „împotrivă” supunerea la vot a legilor incluse în Pachetul de Mobilitate I, subliniind că trei eurodeputați români au votat în favoarea acestui pachet legislativ care este defavorabil transporatorilor din țările din estul Uniunii Europene și, în special, celor români.
El a spus că miercuri se va da votul asupra acestui pachet de legi și că ATM Bucovina a decis să continue lupta, motiv pentru care aproximativ 300 de administratori de firmă vor ajunge în Franța pentru a-și apăra interesele direct în fața factorilor de decizie din Parlamentul European.
„Sperăm că de această dată toți cei 32 de europarlamentari români vor fi prezenți în sală și vor vota împotriva acestor legi discriminatorii”, a declarat Alin Crețu.
El a subliniat că este în joc viitorul unei industrii care contribuie cu circa 7 la sută din PIB-ul României, una dintre puținele care mai sunt cu capital autohton și care alimentează bugetul național cu zeci de milioane de euro anual, prin taxe și impozite și în care sunt angajați câteva zeci de mii de persoane.
Mai mult, Alin Crețu a atras atenția că acest pachet legislativ nu va afecta doar transportatorii, ci va lovi, prin ricoșeu, și în industriile conexe, respectiv furnizorii transporturilor românesti.
„Aceste legi nedrepte și părtinitoare vor fi o mană cerească pentru firmele mari de transport și logistică din Centrul Europei pentru care au făcut un lobby intens. Împachetate frumos în sloganuri sensibile ca „plată egală pentru muncă egală în același loc” , „dumping social” sau „siguranța circulației” , ele vor însemna falimentul sigur al unei bune părți din transporturile românești, de fapt vor duce la distrugerea câtorva mii de afaceri mici și mijlocii , în special cele de familie , iar capitalul românesc va fi dur lovit”, a conchis Alin Crețu.
El a menționat că o parte dintre administratorii de firme din Suceava vor ajunge, miercuri, la Strasboug cu o cursă charter, iar alții care se află în țări din apropiere vor veni cu mașinile.
„Ţările vestice încearcă să profite de situaţia generată de Brexit şi vor să voteze cele trei componente cruciale ale Pachetului de mobilitate 1, în cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European, desfăşurată în data de 27 martie. Federaţia Operatorilor Români de Transport se opune vehement prevederilor din Pachetul 1 de mobilitate, fiind împotriva restricţionării cabotajului, respectiv introducerea unei perioade de ‘răcire” (cooling-off) de 5 zile (sau oricare altă perioadă) înainte ca alte operaţiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeaşi ţară cu acelaşi autovehicul”, menționau reprezentanţii FORT, într-un comunicat.
De asemenea, transportatorii români spun „nu” pentru întoarcerea acasă a conducătorilor auto cel puţin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum. FORT solicită şi reanalizarea condiţiilor de efectuare a perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, fiind, totodată, împotriva aplicării regulilor detaşării la transporturile rutiere.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro