Aanchetatorii federali au declarat joi că trenul, care a deraiat în gara din New Jersey, SUA; săptămâna trecută, circula cu o viteză de două ori mai mare, în timpul impactului.
Accelerarea a intervenit cu mai puțin de un minut de accidentul în gara Hoboken, situată în fața Manhattanului, iar în urma accidentului gara a fost distrusă, o persoană și-a pierdut viața peste 100 au fost rănite.
„Cutia neagră arată că acceleratorul a trecut din poziția neutră în poziția patru în timp ce trenul mergea cu 8 mile pe oră (13 km/h), cu aproximativ 38 de secunde înaintea coliziunii. Viteza trenului a început să crească și a atins un maximum de 21 mile pe oră (33 km/h)”, a indicat NTSB într-un comunicat, fără a da detalii și despre mecanicul trenului, care a fist rănit în accident. Anchetatorii au indicat în urmă cu câteva zile că el colaborează la anchetă.
Anchetatorii săi, sosiți la Hoboken, în ziua accidentului, 29 septembrie, s-au chinuit zile întregi să degaje cutiile negre și camera video fixată înaintea trenului. Accesul la ele era periculos din cauza prăbușirii acoperișului de sticlă al gării asupra părții de dinainte a trenului.
Autoritatea americană pentru securitate (NTSB) a subliniat joi că datele camerei și ale cutiilor negre au putut fi recuperate, dar nu a avansat nicio ipoteză pentru a explica accelerarea bruscă a trenului care transporta circa 250 de persoane la o oră de vârf.
El a avertizat încă o dată „împotriva oricărei concluzii grăbite” și a indicat că anchetatorii se vor reîntâlni în 11 octombrie la sediul NTSB, la Washington.
Imediat după accidentul din 29 septembrie, numeroși martori subliniaseră viteza cu care trenul intrase în gară.
Accidentul a redeschis dezbaterea asupra problemelor de securitate a trenurilor și a întârzierii investițiilor pentru rețeaua feroviară americană.