Cuprins:
Alin Tișe a dat detalii despre trenul motropolitan
„Pentru ca acest important proiect să poată merge mai departe, în sensul depunerii şi obţinerii finanţării europene, am decis să aprobăm, cu anumite modificări, documentaţia prezentată în comisie. Este necesar ca proiectul viitorului tren metropolitan să fie corelat cu toate proiectele de infrastructură publice şi private aprobate deja pe traseul propus prin PUZ. Această nouă investiţie este una extrem de importantă din perspectiva rezolvării problemei de mobilitate urbană pentru cei aproximativ 500.000 de clujeni care trăiesc şi muncesc în Zona Metropolitană Cluj”, spune Alin Tişe, preşedintele CJ Cluj.
Elaborarea PUZ-ului aferent Trenului Metropolitan Cluj, ca etapă finală a fazei de proiectare, a fost necesară în vederea stabilirii reglementărilor urbanistice pentru realizarea obiectivelor noi propuse în cadrul acestui proiect de infrastructură, reguli care nu au fost cuprinse, anterior, în cadrul PUG-urilor aflate în vigoare.
În ce constă megaproiectul din Cluj
Proiectul Trenului Metropolitan constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii de cale ferată existentă deja între localităţile Gârbău şi Bonţida, via Cluj-Napoca, cu 23 de staţii. Astfel, de-a lungul celor 48,8 kilometri de traseu, vor fi amenajate noi peroane, un pasaj rutier subteran, trotuare, piste biciclete, parcări auto/moto/velo şi staţii de autobuz.
Potrivit documentaţiei, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcţiona exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h şi cu o frecvenţă de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportaţi va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.
Proiect de 530 de milioane de euro, potrivit lui Nicușor Dan, primarul Bucureștiului
Altfel, la finalul lunii octombrie, Nicușor Dan, primarul Capitalei, anunța că va semna un protocol cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru realizarea unui tren metropolitan.
„Primăria Capitalei, prin Direcția Generală Investiții, are în pregătire proiectul de realizare a unui tren urban pe semi-inelul feroviar de nord, care include 4 obiective principale:
Realizarea și amenajarea a zece stații; Reconfigurarea, reabilitarea și modernizarea intersecţiei Şos. Chitilei cu B-dul Bucureştii Noi și reconfigurarea, reabilitarea şi modernizarea B-dului Bucureștii Noi (segment str. Timișului – Pod Constanța), reconfigurarea, reabilitarea și modernizarea Căii Griviței (segment Pod Constanța – str. Carpați) reconstrucție pod Constanța; Nod Petricani – închidere Inel Median; Nod Andronache – închidere Inel Median”, a anunțat Nicușor Dan într-o postare pe Facebook.
„Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei. E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului”, mai preciza edilul.
Acesta a precizat că vor exista 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei: Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul Gara de Vest – Stația Vasile Milea Gara de Nord – Chitila – Scroviștea Gara Obor – Brănești – Islaz Gara de Nord – Chiajna – Grădinari Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea Gara de Nord – Săbăreni.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro