Mecanicul a oprit garnitura abia la un pasaj de după stația Verești și a revenit ulterior spre Verești, însă după ce i s-a schimbat locomotiva și s-a demarat o anchetă.
De asemenea, s-au făcut verificări și la sistemele de frânare ale vagoanelor.
Toate astea au făcut ca trenul să stea în zona Verești aproape două ore.
„Referitor la situația înregistrată astăzi, 8 septembrie 2023, în stația Verești, la trenul IR 1752 Suceava Nord – București Nord, precizăm că motivele producerii acesteia nu sunt generate de CFR Călători. În fapt, situația a fost generată de o indisponibilitate a infrastructurii cauzată de scurgerea de ulei pe șină din vagoanele unui tren privat de transport marfă”, a transmis CFR Călători.
CFR precizează că pasagerii și echipajul trenului au fost permanent în siguranță și că garnitura a plecat din stația Verești „în condiții de siguranță”, cu o întârziere de 110 minute.
La fața locului s-au identificat așadar urme clare de ulei pe șină, fapt care nu a permis o frânare optimă, mai transmite CFR.
Uleiul ar proveni de la un vagon cu rapiță de la o garnitură de marfă.
Pe parcurs, trenul a acumulat o întârziere de 130 de minute.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro