După 16 ani în care linia nu a mai fost folosită, un tren, format dintr-o locomită și un vagon al Căilor ferate ucrainene, Ukralizniția, a circulat din nou pe traseul din nordul țării. Trenul a circulat ca probă, pentru a se asigura că totul este în regulă, pentru când circulația va fi din nou reluată pentru pasageri.
Problemele au apărut la o trecere a nivel cu calea ferată, unde locomotiva s-a dovedit a fi prea înaltă. Un angajat al CFR a intervenit cu o prăjină și a rezolvat problema.
„Sperăm că până la reluarea oficială a circulației se va rezolva și problema cu cablurile de la trecerea la nivel respectivă”, scrie publicația Club Feroviar.
„Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) – Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat. Au fost mici surprize, dar trenul a ajuns cu bine în gara Sighet și a plecat mai departe spre Valea Vișeului”, a relatat, pe pagina sa de Facebook, Sorin Hotea.
Pe 15 noiembrie 2022, Regionala Cluj a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa, pentru reluarea circulației feroviare la granița cu Ucraina, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR).
Ultimul tren de călători între Ucraina și România, prin cele două puncte de frontieră, circulase pe 17 octombrie 2007.
În 2015, gara Câmpulung la Tisa a fost modernizată, în urma unei investiţii de 2,2 milioane de lei, bani de la buget.
Clădirea gării a fost reparată, gardurile au fost refăcute şi au fost montate 32 de camere de supraveghere pe cei 2,5 kilometri până la graniţa cu Ucraina.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro