Directorul general al CFR afirmă că nu sunt șanse ca proiectul trenului direct care să facă legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni să fie terminat până în iunie 2020.
„Ne-am propus ca în 2019 să modernizăm acea haltă de lângă aeroport, iar de acolo o să putem să facem o șosea pentru microbuze și un terminal în aeroport. Am încercat să facem și varianta a doua, dar 90% că nu se poate face până la Campionatul European subtraversarea DN1, din cauza Primăriei Otopeni. Am avut o tentativă de a discuta despre autorizație, am înțeles că ne trimit la PUZ… Sigur n-o să reușim, adică am încurca Campionatul, fiindcă am ocupa una-două benzi și ar fi devieri, așa că am ales această variantă”, a declarat Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA, la o conferință organizată de revista Capital.
Gavrilă susține că actuala haltă, situată la trei kilometri de aeroport, va fi modernizată. Acolo vor fi montate scări rulante, o copertină și va fi construită o clădire.
„De acolo, până la aeroport vom asfalta, probabil pe două benzi și se face și un terminal în Otopeni”, a explicat directorul general al CFR.
Ion Gavrilă spune că ar vrea trenurile să ajungă din jumătate în jumătate de oră, nu la un interval de oră, cum este în prezent.
Directorul general al CFR a explicat de ce nu a putut fi realizat proiectul inițial ce implica o subtraversare a DN1.
„S-au dus cei dinaintea mea la Primăria Otopeni și nu au găsit înțelegere. Adică, nu știu care a fost neînțelegerea, însă ne trimit către un PUZ, probabil că așa zice și legea, iar PUZ-ul durează cel puțin un an”, a explicat el.
Chiar și în acest condiții, Ion Gavrilă lasă de înțeles că nu se renunță la ideea construirii trenului direct între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă.
Chiar dacă s-ar începe lucrările la subtraversare în a doua parte a anului 2020, legătura feroviară nu ar fi gata mai repede de 2022, notează hotnews.ro.
Proiectul trenului direct Gara de Nord-Aeroportul Otopeni a fost relansat în 2016 și avea termen de realizare până în 2018. Proiectul s-a blocat, în condițiile în care s-au schimbat Guvernele, miniștri și directori.
Legătura feroviarpă între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zona terminalului sosiri, este una dintre lucrările începute în a doua parte a anului 2016, la finalul mandatului Cabinetului Cioloș, și a fost lăsată moștenire guvernării PSD.
Costurile erau estimate a fi de aproape 100 milioane euro.
Inclus în Master Plan, cu finanțare europeană nerambursabilă, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existentă și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport.
Scopul proiectului este ca trenurile să facă 18 minute din Gara de Nord până la Aeroport.
Drumul cu trenul durează aproape 50 de minute până la halta Aeroport, situată la 28 de kilometri de Gara de Nord întrucât trenul ocolește prin Chitila și Mogoșoaia. Din haltă se mai parcurge distanța de trei kilometri cu un microbuz. Așa se face că drumul cu trenul și microbuzul poate dura între 80 și 100 de minute.
Citește și #salvatipipera / Ciprian Ciucu, consilier general al Bucureștiului: Primăria Capitalei ar trebui să declare prioritară această zonă – VIDEO
La noapte se dă ora înapoi. Vezi cum trece România la ora de iarnă 2024!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro