Proiectul vizează reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Pentru finalizarea lui, s-au asociat autoritățile locale din județele Timiș și Caraș-Severin, pe teritoriile cărora se realizează întreaga construcție.
„Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul ‘Programului Transport 2021 – 2027’ și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului. Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița”, a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM).
Traseul proiectat se va desfășura pe actualul tronson
Pentru ca vitezele de 120 km/h (pentru trenurile de călători) și 80 km/h (pentru trenurile de marfă) să poată fi atinse, vor fi realizate ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, traseul proiectat urmând să se desfășoare pe actualul tronson.
Conform proiectului de reabilitare, durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro