- Dumitru Anchidin, proprietarul companiei, a explicat că organizarea transporturilor din Haifa nu a putut fi făcută din cauza războiului. Ferotrans va rata și lansarea cursei estivale Suceava-Mangalia
- Din cele 33 de garnituri achiziționate anul trecut de la Israel Railways pentru aproximativ 1,5 milioane de dolari, doar 6 au ajuns în România, la începutul anului
Trenurile companiei Ferotrans TFI, destinate rutelor Iași-București și Suceava-București, au fost blocate în Israel din cauza conflictului cu Hamas. Din cele 33 de garnituri achiziționate anul trecut, doar 6 au ajuns în România,. la începutul anului.
„Organizarea transporturilor din Haifa nu a putut fi făcută din cauza războiului izbucnit în Israel. Iar în România mai avem de urmat procedura de omologare a trenurilor”, a explicat Dumitru Anchidin, proprietarul Ferotrans TFI.
Compania ieșeană a fost nevoită să amâne pentru luna septembrie punerea în circulație a trenurilor, inițial programată pentru 18 mai. Astfel, Ferotrans va rata și lansarea cursei estivale Suceava-Mangalia.
„Noi încărcăm trenurile din Haifa, un port din nordul Israelului care a fost bombardat în atacurile Hamas, motiv pentru care multe nave nu au mai mers în Israel. Asiguratorii au transmis armatorilor că nu vor fi despăgubiți în caz de bombardamente, așa că transporturile nu s-au mai făcut așa cum erau planificate inițial” a adăugat Dumitru Anchidin.
Potrivit Ziarul de Iași, trenurile achiziționate pot atinge viteze de până la 180 km/ h. Acestea urmau să circule pe rutele Iași-București și Suceava-București, cu un program deja stabilit.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc7c3d8f4eaff01872d9ef866ad42d15.webp)
Pe ruta Iași-București erau prevăzute două trenuri zilnic. Primul urma să plece din Iași la 06.00 și urma să ajungă în Capitală la 11.42, cu opriri doar în Vaslui, Bârlad, Focșani și Buzău. Al doilea tren ar fi plecat din Iași la 15.47, cu sosire în București la 21.30.
Achiziția celor 33 de trenuri de la Israel Railways a fost anunțată în iulie anul trecut de revista International Railways Journal. Valoarea tranzacției a fost estimată la 1,5 milioane de dolari.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0320cd177a7512d93eccc74b56464446.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_40c4fb59fac549bece95be4a3d37f0eb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_8e09688e1c30ca8de421e14a19b26a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_30650e5a7ff131bc18e3e9d6f76d5803.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_b976b81a3dc2770b2e1a9081e4effd14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d5d24e6cc733b5f8a88c756a01c42c0a.jpg)