„La nivel național, minutele de întârziere înregistrate pentru trenurile de călători în perioada iunie – noiembrie 2018 sunt de 1.624.577 minute – cu o medie de 5,78 minute/ tren”, se arată în răspunsul Ministerului Transporturilor pentru deputatul Cătălin Nechifor.
Acesta reclamase ministrului Transporturilor întârzierile repetate ale trenurilor pe ruta București – Vatra Dornei și retur și a propus ca în mersul trenurilor să fie corectat timpul pe care acest tren îl face pentru a ajunge la destinație, de la șase la șapte ore.
„Întârzierile în circulația trenurilor 1653 și 1654 apar ca urmare a restricțiilor de viteză introduse în vederea asigurării condițiilor optime de circulație pentru porțiunile de linie ai căror parametri tehnici nu sunt adaptați la viteza de circulație prevăzută în livretele de mers. De asemenea restricțiile de viteză sunt introduse pe perioada lucrărilor de întreținere și reparație la infrastructura feroviară”, se arată în răspunsul primit de deputat.
Ministerul precizează că lucrările efectuate pentru ridicarea restricțiilor de viteză de pe anumite distanțe de circulație au fost finalizate în 16 decembrie 2018.
Totodată, din analiza circulației trenurilor de călători pe distanța București Nord – Vatra Dornei, pentru perioada 1 iunie 2018 – 30 noiembrie 2018, rezultă că pentru trenul 1653, care circulă pe distanța București Nord – Vatra Dornei, s-a înregistrat un total de 1.470 de minute întârziere – cu o medie zilnică de 6,90 minute/ tren, având drept cauze locomotive defecte, așteptarea pentru preluarea unor călători de la alte trenuri întârziate, atașarea și detașarea unor locomotive și/sau vagoane ori condițiile meteo nefavorabile.
Pentru trenul 1654, care circulă pe distanța Vatra Dornei – București Nord, s-a înregistrat un total de 3.711 minute întârziere – cu o medie zilnică de 17,42 minute/ tren, având aceleași cauze ca cele pentru trenul București Nord – Vatra Dornei.
Potrivit Ministerului Transporturilor, începând cu data de 17 decembrie 2018, în urma finalizării lucrărilor de întreținere a infrastructurii feroviare, gradul de regularitate în circulația trenurilor respective, în special în cazul trenului 1654, se va îmbunătăți.
„Regretăm disconfortul creat de întârzierea trenurilor, dar, având în vedere cele de mai sus, considerăm că CFR SA acționează în vederea respectării instrucțiilor și reglementărilor specifice privind siguranța circulației trenurilor”, se mai arată în răspuns.
Citește și: