„Îmi doresc să găsim cele mai rapide şi mai eficiente soluţii pentru ca trenurile care traversează Bucureştiul, îndeosebi în zona de Nord, să nu mai creeze blocaje în trafic. După cum bine ştiţi, nicio Capitală europeană nu este tranzitată de marfare. În urma analizei efectuate de specialiştii care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, a reieşit faptul că acest tip de transport trebuie să fie mutat la marginea oraşului. Soluţia provizorie, pe care îmi doresc să o implementaţi până la începutul lunii septembrie, când traficul se va intensifica odată cu începerea şcolilor, este regândirea orarului acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze Capitala la orele de vârf”, a declarat Firea, la sediul Primăriei.
Și ministrul Transporturilor a dat asigurări că specialiştii din minister vor lua în calcul modificarea programelor acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze oraşul la orele de vârf. Astfel, până la sfârşitul lunii octombrie, ministerul va reabilita din surse proprii calea ferată de la marginea Capitalei, făcând posibilă mutarea trenurilor pe această linie.
Citește și: EXCLUSIV/ O analiză completă. Cum ar trebui impozitată Biserica în România
Primăria vrea relocarea autogărilor în zonele limitrofe ale Capitalei și construirea de locuințe sociale pentru tineri, pe terenurile unde sunt linii de cale ferată dezafestate
Cei doi oficiali au decis înfiinţarea unui grup mixt de lucru format din reprezentaţi ai PMB şi ai Ministerului Transporturilor, care să identifice soluţiile legale pentru relocarea autogărilor în zonele limitrofe ale Bucureştiului. Se vor identifica spaţii noi pentru ca aceste autogări să fie corelate cu mijloacele de transport în comun, arată sursa citată.
Pe raza Capitalei există 21 de autogări, iar programul de transport persoane prin servicii regulate Bucureşti – Ilfov cuprinde 2.440 de curse zilnic.
Firea le-a mai solicitat reprezentanţilor ministerului să predea autorităţii locale terenurile pe care există linii de cale ferată dezafectate pentru ca PMB să poată construi locuinţe sociale pentru tineri. Ale si pentru tineri.
Ministerul Transporturilor va emite săptămâna viitoare avizul pentru construirea unui ponton plutitor pe care Primăria îl va face ca soluţie provizorie până la realizarea pasarelei de pe lacul Herastrău
Un alt subiect discutat a fost situaţia pasarelei ce traversează lacul Herăstrău, pe care Municipalitatea intenţionează să o construiască în vecinătatea podului care în prezent aparţine Regionalei CFR.
Reprezentanţii ministerului i-au comunicat primarului general că vor emite săptămâna viitoare avizul pentru construirea unui ponton plutitor pe care primăria îl va face ca soluţie provizorie până la realizarea pasarelei, menţionează PMB.
„Primăria Municipiului Bucureşti a prevăzut în buget fondurile necesare pentru construirea pasarelei şi a făcut toate demersurile pentru obţinerea avizelor necesare. Având în vedere că realizarea acestei pasarele necesită parcurgerea mai multor etape şi implicit o perioadă mai lungă de realizare, este imperios necesar să amplasăm provizoriu un pod plutitor în vecinătatea podului de cale ferată, care să preia funcţiunea de pod pietonal. După obţinerea acestui aviz, putem începe montarea”, a explicat edilul general.
Potrivit PMB, s-a mai discutat despre preluarea de către Municipalitate a Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti, care funcţionează în prezent pe lângă Ministerul Transporturilor. Specialiştii ministerului şi-au manifestat disponibilitatea ca această autoritate să fie predată PMB, ţinând cont de faptul că această instituţie reglementează şi monitorizează transportul local în zona metropolitană Bucureşti – Ilfov.