„România se confruntă cu temperaturi extrem de ridicate ce au impact şi în transportul feroviar. Ca atare se extind restricţiile de viteză pe calea ferată pe perioada prognozată de meteorologi ca fiind caracterizată cu fenomene meteo extreme: caniculă şi furtuni puternice. Prioritatea CFR Călători este siguranţa pasagerilor şi face eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalaţii de climatizare”, a transmis CFR.
Oficialii companiei feroviare de stat au precizat că „aceasta este o provocare” atât pentru România, cât şi pentru ţările care trec prin schimbări climatice.
„În zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul şinei se înregistrează de multe ori chiar şi peste 50… 80 de grade Celsius la soare. Trebuie avut în vedere că ţările care au, tradiţional, o climă mult mai caldă au proiectată infrastructura şi materialul rulant pentru a rezista la temperaturi mult mai ridicate. Totodată şi în aceste ţări se iau aceleaşi măsuri de prevenţie, precum în România, dacă temperatura creşte peste nivelul pentru care a fost proiectat transportul feroviar”, a transmis CFR.
CFR Călători a recomandat călătorilor să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagajul cu care merg în tren, dar să aibă la ei și medicamentele pentru afecţiunile pe care le au și să cheme personalul de tren dacă se simt rău.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
gigiladrea • 01.07.2024, 19:37
pe multe linii si portiuni de linii se circula cu viteze mai mici decat pe vremea lui carol 1 indiferent de canicula si anotimp un exemplu este bucuresti giurgiu unde s-a reluat de curand circulatia ptr calatori dupa multi ani de intrerupere dar si multe altele