Misterioasei zone i-a fost dat acest nume de către scriitorul Vincent Gaddis, în 1964, atunci când a publicat un articol despre numeroasele dispariţii ale vapoarelor sau ale avioanelor care trecuseră acest hotar imaginar. Dar triunghiul este consemnat şi în jurnalul de bord al lui Cristofor Columb, care scria, în secolul al XV-lea, că aici se întâmplă lucruri ciudate, precum “apariţia unor lumini pe cer” sau că “o flacără uriaşă” s-a prăbuşit în ocean.

Triunghiul Bermudelor e una din cele două zone de pe Pământ unde busola nu arată corect nordul, cealaltă fiind localizată în Marea Diavolului, între Japonia şi nordul Filipinelor. Cele mai cunoscute cazuri de dispariţii misterioase în Triunghiul Bermudelor sunt cel al vasului Mary Celeste, în 1872, şi al zborului american 19 în 1945, când cinci bombardiere Avenger, ce se aflau în timpul unui exerciţiu, s-au “evaporat”, ca şi avionul cu echipajul care venise apoi în misiune de salvare. În plus, alte 52 de nave şi peste 20 de avioane au sfârşit aici, neexistând totuşi nici o urmă a epavelor.

Cine e vinovat?

Ca de fiecare dată, amatorii de senzaţional caută responsabilii pentru straniul fenomen din Triunghiul Bermudelor. Pe primul loc se clasează extratereştrii, despre care se crede că au o bază subacvatică în zonă. Şi NORAD, Comandamentul Nord- American de Apărare Aerospaţială, este bănuit că ar fi implicat, pentru că acest departament se ocupă de lucrurile bizare care au legătură cu SUA. Mai sunt şi “crononauţii”, o grupare ai cărei membri susţin că au o poartă în Triunghi prin care călătoresc înapoi în timp.

Scepticii: Totul e o invenţie!

În timp ce fenomenele din Triunghiul Bermudelor stârnesc imaginaţia oamenilor din întreaga lume, unii specialişti rămân sceptici. Astfel, Larry Kusche, un fost pilot american, a ajuns la concluzia, după cercetări amănunţite, că legenda a fost una fabricată, din dorinţa de a vinde un subiect senzaţional. El susţine că numărul navelor şi al avioanelor care au dispărut în “Triunghiul Diavolului” nu a fost niciodată mai mare decât în alte părţi ale lumii. Kusche a precizat în cartea sa, “Misterul Triunghiului Bermudelor, rezolvat” (foto), apărută în 1972, că numărul a fost exagerat şi pentru că în această zonă au loc dese furtuni tropicale, un fenomen cât se poate de normal, acesta fiind şi principalul motiv al celor câteva dispariţii certe.

Dispariţii care au făcut vâlvă

1872 – MARY CELESTE – cel mai răsunător caz de dispariţie a unei nave e cel al vasului de peste 280 de tone, Mary Celeste, găsit fără nici un om la bord, în anul 1872. Acesta plutea în derivă în zona Triughiului Bermudelor. Misterul nu a fost elucidat nici până azi.
1909 – SPRAY – vasul celebrului căpitan Joshua Slocum, primul om care a realizat înconjurul lumii de unul singur, într-o navă cu pânze, a dispărut fără urmă în 1909, fără ca vreun semnal de alarmă să fi fost transmis. Slocum a fost declarat mort abia 15 ani mai târziu, în 1924, în timp ce misterul dispariţiei sale nu a fost elucidat nici până în prezent.
1918 – USS CYCLOPS – e cazul soldat cu cea mai mare pierdere de vieţi omeneşti înregistrată vreodată în Triunghiul Bermudelor. Vasul USS Cyclops a dispărut fără urmă în 1918 împreună cu echipajul format din 309 membri.
1945 – ZBORUL 19 – este probabil cel mai cunoscut caz din istoria dispariţiilor înregistrate în Triunghiul Bermudelor. În 1945, o escadrilă formată din cinci avioane americane de luptă şi-a găsit sfârşitul în acelaşi mod inexplicabil. Înainte ca acestea să dispară de pe radar, comandantul celor cinci aparate a apucat să semnaleze că acele busolelor de bord se rotesc haotic, iar apa mării şi-a schimbat brusc culoarea, devenind albă. Cel de-al şaselea avion trimis în căutarea lor avea să dispară şi el în acelaşi mod.
1963 – SS MARINE SULPHUR QUEEN – această navă cu un echipaj de 39 de marinari a dispărut brusc de pe radar la 3 februarie 1963, fără să emită nici măcar un semnal SOS. Singura dovadă materială a “volatilizării” cargoului a fost o vestă de salvare, descoperită în timp ce plutea în derivă, la câteva zile după incident.
1973 – ANITA – este numele unui cargou norvegian, cu o capacitate de 20.000 tone, care a dispărut în 1973. Anita este considerat cel mai mare vas înghiţit de apele misterioase.

 
 

Urmărește-ne pe Google News