Cuprins:
Șoferii vor putea circula pe un segment de aproape 11 kilometri
Acești 10,94 kilometri, parte din lotul 4 al tronsonului Buzău – Focșani, sunt primii inaugurați pe întreaga lungime a autostrăzii Ploiești – Pașcani, finanțată prin PNRR.
Potrivit informațiilor transmise de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările pe acest tronson au fost realizate de UMB, companie condusă de antreprenorul vrâncean Dorinel Umbrărescu.
Mobilizarea pe șantier a permis o avansare rapidă a proiectului
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a raportat recent că pe șantierul lotului Buzău – Focșani lucrează peste 3.200 de muncitori și sunt utilizate peste 1.000 de echipamente, un record de mobilizare pentru un proiect de infrastructură în România după Revoluție.
Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, primul inaugurat din A7. Cu o lungime de aproape 11 kilometri, va permite, începând de joi, circulația pe o porțiune modernă a autostrăzii, oferind o alternativă rapidă pentru trafic.
Proiectul include patru loturi care totalizează 82,4 kilometri între Buzău și Focșani, iar toate sunt construite de companii din cadrul grupului controlat de Umbrărescu.
Proiectul Autostrăzii Moldovei va lega Moldova de Muntenia
Întregul proiect are o lungime de 320 de kilometri, de la Ploiești până la Pașcani, și este împărțit în 13 loturi, toate aflate în prezent în execuție.
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a subliniat că, deși mobilizarea pe tronsonul Buzău – Focșani este excepțională, anumite segmente necesită lucrări suplimentare.
Printre acestea se numără podul peste râul Buzău, o structură majoră ce urmează a fi deschisă circulației anul viitor și va conecta lotul 3 din autostrada Ploiești – Buzău cu lotul 4, recent finalizat.
Mai multe segmente din A7 vor fi inaugurate anul viitor
Podul, cu o lungime de 1,36 kilometri, va fi unul dintre cele mai mari din țară și va contribui la fluidizarea traficului pe A7.
Deschiderea „Cocoașei de la Focșani” marchează un punct de referință pentru proiectul autostrăzii A7, ce beneficiază de finanțare prin PNRR și are o importanță strategică pentru întreaga regiune a Moldovei.
Următoarele inaugurări pe acest tronson sunt planificate pentru anul 2025, urmând ca întreaga autostradă Ploiești – Pașcani să fie finalizată în anii următori.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro