• În iulie 2012 au fost deschiși traficului cei circa 60 de kilometri de autostradă, de la Șoseaua de Centură și până la Ploiești, rămânând însă nefinalizati ultimii 6 km spre Capitală și nodurile rutiere.
  • Realizarea ultimilor 3 km din A3 spre Capitală a fost contractată în decembrie 2015. Asocierea Aktor – Euroconstruct trebuia să încheie lucrările în luna noiembrie 2017.
  • A fost solicitată o amânare de 3 luni, apoi încă una şi încă una, până când, în luna mai, a notificat autorităţile statului că în data de 29 august lucrările vor fi gata şi pe “autostrada muntelui” se va intra direct din Bucureşti, de pe Şoseaua Petricani.
  • Dar nici acest ultim termen nu a fost respectat, iar la Compania Naţională de Drumuri (CNAIR) a fost transmisă o nouă solicitare de amânare a datei de finalizare a lucrărilor.
  • Reporterii Libertatea au fost ieri la fața locului. Pe şantier erau 7 muncitori și 4 utilaje, dintre care doar unul muncea.
  • Concret, am aflat că au descoperit o reţea de conducte de canalizare şi cabluri electrice care nu figurau în nici un plan zonal.

de Radu Țuțulan

„Au trimis mai multe adrese prin care ne-au informat că, din diverse cauze, nu pot finaliza lucrările la data de 29 august, aşa cum era stabilit. Au cerut încă o amânare până în luna noiembrie. CNAIR va analiza aceste solicitări şi vom vedea în ce măsură ele vor fi justificate. Până acum, au fost peste 10 solicitări de amânare a datei de finalizare a lucrărilor venite din partea constructorilor, ba că a plouat, ba că a nins, ba că nu sunt exproprierile făcute şi aşa mai departe. Dar acum, statul şi-a îndeplinit toate obligaţiile, au fost emise toate avizele şi nu văd care ar mai putea fi motivul pentru care să ceară încă o amânare”, a declarat pentru Libertatea purtătorul de cuvânt al CANIR Alin Şerbănescu.

Reporterii Libertatea au filmat, ieri, pe şantierul A3, iar în zona unde ar trebui să se facă joncţiunea între autostrada şi Şoseaua Petricani nu erau decât 7 muncitori, cu 4 utilaje, dintre care doar unul muncea. Stând de vorbă cu doi dintre aceştia, am aflat că au descoperit o reţea de conducte de canalizare şi cabluri electrice ce nu ar fi apărut în nici un plan zonal, iar acum ar trebui să le devieze.

„Ce e aici, în pământ, e dezastru. Cabluri, conducte, nu apar nicăieri, acum le descoperim şi, probabil, trebuie să le deviem, nu ştim exact cum se va face. Apoi mai e de turnat covorul asfaltic, de pus balustrada de protecţie, stâlpii electrici. Deci până se fac finisajele şi toate astea, până anul viitor nu cred că va fi gata”, a spus unul dintre muncitori.

„Ştiţi cum a zis domnul ministru, că va fi gata când va fi gata. La fel şi aici, o să vedem când o să terminăm”, a spus un alt bărbat aflat pe şantierul A3, făcând referire la o declaraţie mai veche a ministrului Transporturilor.

Practic, aceştia au dat de înţeles că nici anul acesta ultimii metri ai autostrăzii Bucureşti – Ploieşti, care unesc Şoseaua Petricani cu A3, al căror cost total este de aproximativ 130 de milioane de euro, nu vor fi gata.

„Sub nici o formă CNAIR nu va accepta prelungirea lucrărilor mai târziu de 1 decembrie. Deci data limită este 31 noiembrie, pentru ca la 1 Decembrie, de Ziua României, cu ocazia Centenarului, să inaugurăm şi acest tronson de autostradă. În cazul în care se va depăşi această dată, CANAIR va impune sancţiuni constructorului. Desigur, există şi varianta rezilierii contractului, dar nu se ia deocamdată în calcul acest lucru”, a completat purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Drumuri.

Au existat zvonuri conform cărora se amână construcţia acestor ultimi 3 kilometri de autostradă pentru a nu bloca zona Pipera. Primăria Capitalei a planificat încă din anul 2010 lărgirea şoselei Fabrica de Glucoză, care ar trebui să preia mare parte din traficul de pe A3, dar abia luna aceasta a demarat lucrările. Întâi vor fi demolate unele din clădirile aflate pe marginea drumului, apoi şoseaua va fi extinsă cu încă două benzi de circulaţie. Lucrările, realizate de asocierea Straco Grup – Tracon – Priamcons Grup, în valoare de aproape 50 de milioane de lei, ar trebui să fie încheiate în cel mult un an şi trei luni, deci noiembrie 2019. Teoretic.

În lipsa acestei şosele supralărgite, specialiştii estimează că întreaga zonă Pipera se va bloca din cauza fluxului mare de maşini care vor veni dinspre munte sau care vor pleca spre Valea Prahovei.


CITEȘTE ȘI: 

FOTO/ Cel mai important centru de natație al Timișoarei a murit din nepăsare. Ajunsă o ruină, fosta bază sportivă Uszoda este un focar de infecție

 
 

Urmărește-ne pe Google News