Anul trecut, în România, au fost raportate peste 200 de
accidente în care au fost implicate trotinete electrice. 17 oameni
au murit şi aproape 200 au fost grav răniţi.

O trotinetă cu un motor electric puternic poate să atingă chiar și 82 de kilometri la oră, dar majoritatea sunt limitate electronic de producător la 25 kilometri la oră, a explicat pentru Digi24 directorul unei firme care vinde asemenea vehicule.

În acest caz, posesorul ar avea nevoie de permis de conducere şi
chiar de numere de înmatriculare. Un tânăr care a vrut să-şi
înregistreze trotineta electrică cu un motor puternic a primit un
răspuns neobișnuit de la Registrul Auto Român.

„Răspunsul pe care l-am primit de la RAR a fost că nu se pot omologa pentru că nu au şezut. Nu au loc să stai. Atunci nu se pot omologa, nu se pot înregistra, nu poate fi considerat moped. Suntem prinşi între ordonanţe şi legi. Funcţionăm pe nişte legi din 2002 care ar trebui modificate” a declarat Dan Drăgan, fondator al unei comunităţi de trotinete.

Există însă un demers legislativ pentru includerea trotinetelor electrice în cadrul vehiculelor pe două roți, dar acesta este deocamdată în stadiul de proiect.

Cei care nu au un permis de conducere corespunzător
categoriei vehiculului pe care îl conduc în trafic riscă un dosar
de cercetare penală şi chiar închisoarea”
a precizat
Georgian Drăgan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române.

Avocatul Florin Tîrnovan arată necesitatea modificării imediate a legislației rutiere care nu mai ține pasul cu tehnologia: „În cazul unui accident rutier intervine o nouă infracţiune: cea de conducere a unui auto fără permis valabil de conducere. Şi, bineînţeles că pedeapsa ar fi mult mai mare” a spus acesta.


Citește și: AUDIO: Claudia Nicolae, fosta consilieră a lui Carmen Dan și acum director la Agerpres, a mințit! Publicăm înregistrarea convorbirii telefonice care arată că demonstranții din 10 august au fost urmăriți de Guvern!


 
 

Urmărește-ne pe Google News