Anamaria Bancea a postat câteva imagini pe grupul Sector 2- Informații și Dezbateri, imagini însoțite de un text în care femeia explica așa cum vede ea reabilitarea făcută de primăria de sector.
„Stâlpișoriada, faza pe sectoare. Pop de Băsești, Călușei, lucrările se apropie de final. Era vechi și urât, acum am făcut nou și urât. (…) Atât s-a putut. Estetică de planșetă”, a scris femeia.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 4Au urmat sute de comentarii, unii criticând amenajarea realizată de Primărie, alții criticând postarea și faptul că femeia se plânge de estetică.
„Ai pierdut locul de parcare de pe trotuar 🤣🤣? Zona o să arate similar cu ceea ce vedem în orașele din Vest, poate execuția nu e perfectă, însă diferența e huge vs cum era înainte. Efectiv nu aveai loc pe trotuare să mergi cu un cărucior de copii”, a scris un internaut, iar primul răspuns la postarea lui a fost: „Ești polițist care e fericit că îi fac stâlpișorii treaba?”
Comentariile la postare sunt împărțite între cei care laudă inițiativa, considerând că astfel pietonii vor putea să circule liniștiți fără să mai facă slalom printre mașinile parcate pe trotuar, și cei care critică aspectul estetic al lucrării.
Primarul Radu Mihaiu: „În poza publicată sunt intrări în garaje, iar stâlpișorii delimitează acele intrări“.”
După ce imaginile au devenit virale, primarul Radu Mihaiu a explicat că „strada nu a fost recepționată deocamdată”.
„În poza publicată sunt intrări în garaje, iar stâlpișorii delimitează acele intrări. Experiența ne-a arătat că, dacă nu delimităm aceste intrări, trotuarele se umplu de mașini care folosesc aceste ”breșe””, a explicat primarul, într-o reacție pentru Libertatea, după publicarea articolului.
El a mai spus că „recunoaște că stâlpișorii sunt urâți”. „Însă, în România există doar 2 modele de stâlpișori care respectă toate normativele (inclusiv cele pentru persoanele cu dizabilități). Ambele modele sunt urâte. Dacă vor apărea pe piață modele mai frumoase, vom încerca să le achiziționăm”.
În încheiere, el a mai spus: „Visez la un București în care să nu mai avem nevoie de stâlpișori, pentru că oamenii nu mai parchează pe trotuare. Deocamdată, din păcate, nu este cazul. Și este absolut imposibil să reînvățăm oamenii să meargă pe jos dacă trotuarele sunt pline de mașini”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
cetatean1980 • 13.04.2023, 15:29
Buna ziua. Lasand la o parte initiativa ce este de apreciat as vrea sa-l intreb pe domnul primar Mihaiu daca lucrarea s-a realizat conform proiectului. Sunt oare anumiti cetateni privilegiati ? La urmatoarele alegeri votul acestora ca conta bublu ? Triplu ? Rog a se verifica lucrarea in dreptul imobilului din Strada Calusei nr 45. Pentru Libertatea: Daca doriti exemplificari va rog sa-mi lasati un mesaj.
Gandalf_the_Grey • 13.04.2023, 11:44
Domnule Mihaiu, personal consider că meritați felicitări nu să fiți blamat. Ați redat un spațiu eminamete (nu agrar ci) pedestrian pietonului de rând, care nu coboară din jipanul parcat pe „trotoal” ci merge la scârbici, la „coperativă” ori unde are el chef. CIVILIZAT, nu sportiv slalomist. Dacă nu se poate decât așa, o facem așa iar ăia care au gura mare ar trebui liniștiți legal cu amenzi usturătoare pentru parcare pe trotuar... dar cine le-ar aplica? milițienii noștri care pun girofarul când le e sete de-o bere (caz real, văzut de mine personal în Piața Libertății, așa se numea atunci, din Baia Mare) sau o duc pe Mărie la muncă... Încă o dată felicitări și nu lăsați trolii să vă descurajeze (nu vă știu, nu am habar ce altceva ați făcut sau n-ați făcut nici unde sunteți înregimentat, vorbesc STRICT despre acel trotuar din articol).
fanion • 13.04.2023, 11:34
Cred că era suficient ca primăria să monteze indicatoare pentru interzicerea opririi, să ceară ca poliția să sancționeze zilnic contravenienții și, foarte important, să nu mai permită oprirea vehiculelor în zonele unde oprirea este interzisă. Bombardierii s-au obișnuit să încalce legea pentru că autoritățile nu intervin, copleșite sau indiferente. În ceea ce privește stâlpii plantați în mijlocul trotuarului, probabil deja au fost scoși - că doar a văzut primarul. Oricum, nu stâlpii sunt soluția, ci educarea conducătorilor auto prin amenzi consecutive. Eu știu bulevarde întregi, care au indicatoare pentru interzicerea opririi, dar care au mașini oprire pe prima bandă de circulație, în continuu, pe sute de metri.